Avatar billede bimmer17 Nybegynder
07. september 2005 - 12:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Domino web access fejl

Jeg er løbet ind i et problem med at nogle af vores brugere ikke kan se deres mail online, mens 95% af vores brugere ikke har noget problem.

Problemet lyder sådan her.

Der kommer en advarsel op når vedkommende vil logge sig ind til sin online mailkonto.

Domino web acces advarsel. Anmodningen kan ikke behandles på dette tidspunkt, hvis du ikke kan fortsætte med at arbejde i din profil, skal du se bort fra denne advarsel og derefter vælge vis, opdater i menuen i browseren.

Problemet er så at når jeg så trykker på OK kommer den samme boks frem igen og igen¨.

Jeg har en ide om at det evt. kan være en eksplore fejl, for hvis jeg installerer mozilla firefox browseren, er der ikke nogen problemer på den pågældende pc.

Og da vores brugere stort set kun vil anvende MS internet explorer, er det et stort problem.

Nogen der har nogen idéer?
Avatar billede vivler Nybegynder
07. september 2005 - 12:26 #1
Jeg vil skyde på at fejlen er opståen efter opgradering til R6.5.4, der er en bug, hvor den skriver nogle vulapyk i en fil Inotes bruger (kan ikke lige huske hvilken, men kan finde det frem) skrive lige om du har opgrederet til 6.5.4.

Løsning er at lave denne fil skrivebeskyttet, indtil Lotus har en fix på dette
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
07. september 2005 - 13:12 #2
jeg tror ikke at det er problemt, for vi kører R6.5.2
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 13:17 #3
vivler -> Nysgerrig, kan du sende løsningen til mig ? Vi kører r6.5.4, jeg har dog ikke fået nogen rapporter på det endnu.

Jeg har set det et par gange i IE mens vi kørte 6.5.3 (Jeg glæder mig til R7, der skulle iNotes / WebAccess være forbedret)
Avatar billede vivler Nybegynder
07. september 2005 - 13:18 #4
Har lige prøvet at friske huskommelsen lidt op. Vores problem var det samme, dog kan man god hvis man trykke ok til fejl meddelse komme ind på sin mail. Problemet lå kun hos de Inotes bruger der har sat deres Sametime til på Inotes, det var nemlig Sametime/IM der gav problemet. Det var HOSTINFO.JS filen hos os der var blevet overskrevet med 'snavs'. Prøv at tjekke om en de 95 % som ikke har problemer køre ST/IM på deres Inotes/browser. Hvis de ikke gør, så er det måske vær at kigge på den fil. jeg oplevede dog først problemet ved opg. til 6.5.4.
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
07. september 2005 - 13:48 #5
Tror faktisk selv vi har fået løst problemet, gik ind i funktioner og internetindstillinger og under avanceret fjernede vi fluebenet i brug html 1.1 og så fik vi lov til at se mails.  :o)
Avatar billede vivler Nybegynder
07. september 2005 - 13:57 #6
Bimmer17->fint :o)
Leif-> Du må sige til hvis du vil vide mere :o)
Avatar billede contretemps Nybegynder
07. september 2005 - 14:09 #7
Så vidt jeg husker, så handler dette om problemer med Windows XP SP2.

Hvis man køre med Windows XP SP2, iNotes/Domino Web Access og Internet Explorer, så får man denne fejl.
Bruger man f.eks en Firefox som browser, så giver det ikke noget problem.

Jeg ved faktisk ikke om der er kommet en løsning på dette.

Tjek disse 2 technotes...
http://www-10.lotus.com/ldd/nd6forum.nsf/55c38d716d632d9b8525689b005ba1c0/5348bbd5e804af2b85256f2e0051118b?OpenDocument

http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&uid=swg21181157
Avatar billede vivler Nybegynder
07. september 2005 - 18:27 #8
->Bimmer17 HUSK AT LUKKE SPØRGSMÅL
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
08. februar 2006 - 08:49 #9
lukker spørgsmål
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
08. februar 2006 - 08:49 #10
lukket