Avatar billede olso Nybegynder
07. september 2005 - 09:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er årsag til ´beskeden: "Windows - Ingen diskette"

Når jeg starter min PC (XP Home) dukker der et vindue (Windows  Ingen diskette) op og der står desuden "Ingen diskette i drev"(...?) Klikker jeg på "Forsøg igen" sker intet, men klik på "Fortsæt" eller "Annuller" fjerner beskeden og PC kører videre tilsyneladende som om intety var hændt! Hvad kan årsagen være og hvordan slippe jeg af med beskeden.
Jeg har til gennemsyn lavet en hijack-log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 08:53:50, on 07-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\vstskmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Downloads\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\Programmer\Copernic

Agent\CopernicAgentExt.dll/INTEGRATION_BAND_SEARCHBAR_HTML
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eniro.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {BE89472C-B803-4D1D-9A9A-0A63660E0FE3} - C:\PROGRA~1\COPERN~1\COPERN~1.DLL
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: Copernic Agent - {F2E259E8-0FC8-438C-A6E0-342DD80FA53E} - C:\PROGRA~1\COPERN~1\COPERN~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DeviceDiscovery] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Registration-InstantCopy.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Shared

Files\InstantCDDVD\Pixie\RegTool.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel -

res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Search Using Copernic Agent - res://C:\Programmer\Copernic

Agent\CopernicAgentExt.dll/INTEGRATION_MENU_SEARCHEXT
O9 - Extra button: (no name) - {193B17B0-7C9F-4D5B-AEAB-8D3605EFC084} - C:\PROGRA~1\COPERN~1\COPERN~1.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Launch Copernic Agent - {193B17B0-7C9F-4D5B-AEAB-8D3605EFC084} -

C:\PROGRA~1\COPERN~1\COPERN~1.EXE
O9 - Extra button: Copernic Agent - {688DC797-DC11-46A7-9F1B-445F4F58CE6E} -

C:\PROGRA~1\COPERN~1\COPERN~1.EXE
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} -

C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) -

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} -

http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20040428/qtinstall.info.apple.com/saba/dk/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates -

C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates -

C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates -

C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network

Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network

Associates\VirusScan\mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. -

C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\vstskmgr.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

Giver nogle af disse anledning til problemet?
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 09:05 #1
loggen er ren.

Angående fejl: Windows ingen diskette i drevet.
Deaktiver alle Drev untagen C:\.
Genstart Maskinen og Aktiver drevene igen, så skulle fejlmeddelelserne være væk.
Avatar billede olso Nybegynder
07. september 2005 - 09:20 #2
Hvordan/hvor deaktiverer jeg et drev? (Jeg prøvede i Denne Computer, men dér dukker muligheden ikke op)
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 09:35 #3
Højreklik på denne computer og vælge egenskaber.. tryk på fanen hardware og tryk på enhedshåndtering.. finde dine drev.. højreklik på dem og sig deaktiver
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 09:36 #4
hvis du andet end cdrom, dvd, diskette tilsluttet som en ekstern hd, flash drev eller hvad det kan være skal disse også deaktiveres.

Genstart og aktiver dem igen.
Avatar billede olso Nybegynder
07. september 2005 - 09:56 #5
Lige for en sikkerheds skyld: min interne harddisk er fra starten (fra leverendøren)delt op i et C-, D- og E-drev,- kan jeg uden problemer også deaktivere D- og E-drevet?
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 10:05 #6
vent med det for tror ikke det er det som skaber problemer... men ja du kan godt bare du ikke deaktivere det drev som der bootes op på.. typisk C: .. altså det windows er på
Avatar billede olso Nybegynder
07. september 2005 - 10:08 #7
Tak for hjælpen - jeg prøver processen så snart jeg kommer hjem. Jeg sidder på min arbejdsplads med en bærbar lige nu!
Avatar billede olso Nybegynder
07. september 2005 - 19:34 #8
Lige for en ordens skyld: det virkede!
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 20:00 #9
det lyder godt :)

for at afslutte spørgsmålet skal du markere mit navn i den lille box nederst i venstre hjørne og accepter svar

er du i tvivl, så spørg endelig :)