Avatar billede spif2001 Nybegynder
07. september 2005 - 08:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Rengøring af laptop

Hej eksperter

Har en ny Dell laptop og en 4 årig søn. Det betyder fedtede fingre på skærmen i overflod - *suk*

Hvordan rengører man sådan en laptop skærm, på den mest skånsomme måde?

Jeg vil jo helst ikke ridse eller på anden måde ødelægge den.
Avatar billede christoffero Nybegynder
07. september 2005 - 08:47 #1
Ved ikke om det kan bruges i dette tilfælde men isopropylalkohol kan i hvertfald opløse fedt, men lad være med at prøve det før en anden har af\bekræftet det. :)
Avatar billede huset Praktikant
07. september 2005 - 08:51 #2
LOL ikke da på en monitor!!

Den skal rengøres med en let fugtet blød
Avatar billede spif2001 Nybegynder
07. september 2005 - 08:54 #3
Let fugtet klud går jeg ud fra?

Men giver det ikke en fnug faktor? Og hvad med fedt fra fingre - det er jo ikke lige altid vand er nok - ihvertfald ikke på andre overflader...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
07. september 2005 - 08:58 #4
Man kan få specielle "cleaning Wipes" til formålet. Disse er selv lidt dyrere end alm. klud, men der er tilgengæld noget anti statisk i dem.
Du kan sikkert få dem i dit lokale edb center/ papir vare butik...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
07. september 2005 - 09:00 #5
De virker lidt lige som våd servietter... i den stil...
Avatar billede spif2001 Nybegynder
07. september 2005 - 09:02 #6
christiansenbo --> Det lyder som om, at det er den løsning jeg leder efter - så må jeg hellere komme ud at handle :)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
07. september 2005 - 09:04 #7
Men til tastaturet...... der er den bedste løsning stadig vatpinde og tålmodighed :-)

Jeg kender alt til ditt problem... jeg har katte... ha ha ha..!!!
Avatar billede spif2001 Nybegynder
07. september 2005 - 09:07 #8
Det har jeg også - 2 stk :)
Avatar billede huset Praktikant
07. september 2005 - 09:08 #9
Arbejder med laptops til dagligt derfra har jeg mit råd. Men op til dig
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
07. september 2005 - 09:12 #10
Huset-->  Læg mærke til, at det er klude/servicetter fremstillet til præcis det formål... og nogle gange kan en let fugtig klud altså ikke klare fedt, uden at tvære det mere ud..!!
Avatar billede huset Praktikant
07. september 2005 - 09:14 #11
Har fjernet samtlige pletter på de maskiner jeg har testet men kender de klude du omtaler.

Der kommer en tekst om rengøring af laptops på vores site www.laptopworld.dk snart
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. september 2005 - 09:53 #12
Du kan også bruge diverse brillerens udstyr - væske + klud
Avatar billede -thomas- Nybegynder
08. september 2005 - 11:41 #13
Jeg tror det bedste du kan få er dette:

http://www.eu-computer.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=1232

Lidt dyrt, men det virker! Kan sikkert også findes billigere.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
08. september 2005 - 11:44 #14
Ved ikke hvorfor det er så dyrt på det første link, men prøv her:

http://www.centersalg.dk/shop/default.asp?ProductID=tni01-1044