Avatar billede halden Nybegynder
07. september 2005 - 08:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved upload til netdrev

har en server der har MS small business 2003 og en klient maskine med winXP Pro.
Når jeg prøver at kopiere en fil over på netværksdrev på serveren får jeg følgende fejl:

Der opstod en fejl under kopiering af filen eller mappen.
Det er ikke muligt at kopiere filen "navn": Der er ikke tilstrækkelig ledig diskplads.

Virker meget underligt for der er over 80 gb fri på drevet og andre pcer på netværket kan sagtens overføre filer til det.

Hvad kan være grunden til dette og hvordan løser jeg det???
Avatar billede cyberdudes Nybegynder
07. september 2005 - 08:50 #1
Har du checket windows firewall på xp maskinen??

Tror ikke du skal ligge så meget i at den siger der ikke er nok diskplads. Tror bare det er en standard fejl den smider ud...

Er det et drev der er mappet eller er det en \\sti ??

Hvad med rettigheder på den delte mappe. Både ntfs rettigeheder og share rettigheder?
Avatar billede halden Nybegynder
07. september 2005 - 08:53 #2
det er et drev der er mappet ja.
han kan ikke endgang kopiere noget over på sit eget users drev på serveren hvor han står til ejer af mappen...
Avatar billede halden Nybegynder
07. september 2005 - 08:54 #3
firewall er slået fra...
Avatar billede halden Nybegynder
07. september 2005 - 09:53 #4
fandt ud af det - det var quota for den enkelte bruger der var sat til...