Avatar billede magnusm Nybegynder
15. april 2001 - 01:36 Der er 11 kommentarer

USB problem med asus a7v

Jeg har et irriterende usb problem med mit asus a7v motherboard. Problemet opstår både i WinME og win2000, som jeg pt. kører med.
Jeg usb porte og jeg kan kun få den ene til at virke, hvori min mus er tilsluttet. Ligeså snart jeg forsøger at tilslutte printeren låser musen på skærmen og der sker ingen ting. Jeg kan derefter hive kablet ud igen og musen virker igen. Der er ingen konflikter e.lign under enhedshåndtering. Jeg kører med via 4in129v og har også installeret den usb patch der er at finde på asus.com!!! Håber i kan hjælpe...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
15. april 2001 - 01:44 #1
Har du seneste bios update?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
15. april 2001 - 01:54 #2
Avatar billede magnusm Nybegynder
15. april 2001 - 02:05 #3
ja, jeg har den nyeste bios update! min ven har det samme motherboard og rent faktisk det samme problem!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
15. april 2001 - 02:13 #4
Jeg har selv et A7V og usb-mus, men har aldrig prøvet at sætte en anden usb-enhed til! Hvad for nogle af de 5 usb-porte bruger du?
Avatar billede magnusm Nybegynder
15. april 2001 - 02:19 #5
Jeg bruger/prøver at bruge de to porte der sidder som standard på boardet. De ekstra porte der følger med kan jeg heller ikke få til at fungere. De reagerer godt nok når jeg sætter en enhed i, men den kommer bare op med et vindue der fortæller at den har fundet en unknown usb device..og så er det desuden ikke muligt at installere en driver i dette vindue!?!
Avatar billede selanne Nybegynder
15. april 2001 - 02:40 #6
Har du prøvet med den USB patch fra AMD der ligger
på CD\'en tik bundkortet. Har lige lavet PC på A7V133 og havde også USB problemer indtil jeg installerede patchen fra AMD.

VH
Selanne
Avatar billede magnusm Nybegynder
15. april 2001 - 14:39 #7
der ligger ingen usb driver på den medfølgende cd-rom, men jeg har hentet en usb patch fra VIA chips side. Hjælper dog stadig ikke! jeg kan skifte driverne til usb enhederne, men intet hjælper.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
17. april 2001 - 16:06 #8
Har du eventuelt prøvet at vente lidt efter at du har sat Printeren i? Din mus virker ikke fordi printeren tager al båndbreden på din usbport, men hvis du venter lidt så skulle din mus gerne virke igen.
Det er fordi at din printer sender en masse data over til computeren, når den bliver sluttet til.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede selanne Nybegynder
17. april 2001 - 16:34 #9
På min medfølgende CD fra Asus ligger der en USB patch fra AMD, den fylder 158 kb, så jeg kan godt sende den til dig hvis du er interesseret.

VH
Selanne
Avatar billede ivanpaaskesen Nybegynder
24. maj 2001 - 15:53 #10
Jeg har også eksperimenteret en del med USB-hardware.
Jeg har den erfaring, at det er en fordel at pille alle USB-enheder ud af computeren før du booter.
Sørg for at alle USB-features er aktiveret i BIOS.
Prøv først blot at stikke enhederne i én ad gangen - i nogle tilfælde detekterer Windows dem øjeblikkeligt (hvilket Microsoft jo har pralet med længe!) i andre tilfælde må du først installere de nødvendige drivere fra den CD, der følger med enheden eller fra Windows-CD\'en.
Med hensyn til musen:
Jeg har selv en USB-mus. Den kræver installation af drivere to steder i Indstillnger-Kontrolpanel-System: henholdsvis \'Brugerstyret inputenhed\' og \'HID-kompatibel mus\' - check at begge disse findes. (Min mus er en Dexxa mini USB-mus).
Håber det kan hjælpe dig.
Endelig har de ret - sørg for at have de sidste nye drivere til dit bundkort, USB-patches og endelig sidste nye BIOS-opdatering.

IP

Er der i øvrigt nogen der ved, hvordan man booter fra en ekstern USB-harddiskskuffe ?????
Jeg har en indstilling i BIOS, der hedder Boot fra USB-FDD, men den virker ikke i praksis ???
Avatar billede marcsn Nybegynder
06. november 2002 - 16:05 #11
Jeg har også et usb problem med et asus bundkort (a7n266-vm).
Mht. en patch, er det i de fleste tilfælde løsningen???

Jeg kører i øjeblikket 98SE (eftersom XP fryser under installationen - et andet problem... :) og der er tilsyneladende ingen problemer inde i enhedshåndteringen. Det kan heller ikke være et bios problem eftersom jeg har den nyeste revision samt afprøvet alle indstillinger.

Det er lidt et problem, eftersom det er min mus+keyboard der er tale om.

Hvis der er en der kan hjælpe ville jeg blive ekstatisk af glæde.

mvh Marc