Avatar billede tranceaddict Nybegynder
06. september 2005 - 16:18 Der er 16 kommentarer

SIM-Lock regler

Hej,

Efter ens bindningsperiode er udløbet, er der så regler for hvor lang tid man skal finde sig i at vente på at operatøren giver en unlock-koden?

Altså tiden efter man har ringet ind og bedt om den...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. september 2005 - 16:21 #1
De gange jeg har haft behov for at få låst mobilen op, har jeg fået koden direkte i telefonen...?
Hvad selskab er det ?
Avatar billede boxer Nybegynder
06. september 2005 - 16:23 #2
Jeg tror ikke at der er nogen regler for at de skal udlevede koden.
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
06. september 2005 - 16:26 #3
Telia...
Da jeg ringede fik jeg bare at vide at de "skulle bestille den hos producenten af telefonen"...

Men vil det sige at de i princippet kunne vente 20 år med at udlevere den? Det er jo grotesk - Hvad skal vi så med reglen om at den skal udleveres gratis efter 6 måneder, hvis der ikke er nogen regler om hvor lang tid det må tage dem at finde koden? :(
Avatar billede peti16 Nybegynder
06. september 2005 - 16:37 #4
den skal leveres gratis efter er købt. dog ved unlocking de 6 måneder er gået må de gerne tage penge for at unlocke den.

firmaet skal altid unlocke din mobil. tjek : http://www.fbr.dk
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
06. september 2005 - 16:45 #5
peti16:
Tak, men jeg kan ikke finde noget om hvor lang tid det må tage dem af aflevere kode efter de 6 måneder..
Avatar billede peti16 Nybegynder
06. september 2005 - 16:46 #6
de skal da aflevere koden når du ringer til dem.
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. september 2005 - 17:11 #7
Ja som peti16 siger - du giver dem numeret på telefonen (under batteriet) og nummeret på SIM'kortet. Så beder de dig om at indtaste en kode. Viola! Det taqger kun 2 min.

Dessuden er det billigere at få den låst om andet steds end hos selskabet - mener at de normalt tager 500 for det eller lign.
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. september 2005 - 17:12 #8
Og andre steder 100,-
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
06. september 2005 - 17:21 #9
Det jeg fik at vide da jeg ringede til dem første gang var at de "skulle bestille den hos producenten af telefonen"... Altså at de ikke havde den.

Efter 6 måneder er det altså gratis at få unlocket sin telefon hos selskabet.
Jeg kunne gå ud og få det ordnet for en hund, men hvorfor skulle jeg gøre det, når de skal give mig den gratis? Det er en principsag.
Avatar billede peti16 Nybegynder
06. september 2005 - 17:24 #10
det er teleselskabet der har koden. ring til dem igen.. og bitsch dem..:)
Avatar billede peti16 Nybegynder
06. september 2005 - 17:26 #11
foresten... hvilken mobil er det?
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
06. september 2005 - 17:38 #12
Tja, jeg fik en eller anden forklaring med at på nogle telefoner, var unlock-koden helt unik (alt per fysiske telefon), eller sådan noget pis. Syntes det lød underligt, men jeg har ikke rigtig nogle beviser for at de altså har den.

Det er den gamle jeg skal ordne det her for, så jeg sidder ikek lige med telefonen, men jeg tror det er en Alcatel... mere kan jeg ikke huske..
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
06. september 2005 - 17:39 #13
Ringede i øvrigt for 20 minutter siden, og der fik jeg den til at lave en haste-sag.

Hvis de har koden, er det da noget underligt pis?
Avatar billede doggy82 Praktikant
06. september 2005 - 20:06 #14
"haste-sag." Øh de lavede det til en haste-sag!?
Det vil sige at man skal ringe og klage før de tager sig sammen - og at dem som ikke ringer og klager bliver smidt bagud i køen!?
Hmmm....
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
08. september 2005 - 16:27 #15
Hehe, ja... Det er for langt ude, mand.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 14:56 #16
Lukkes ??