Avatar billede rene_graff Nybegynder
06. september 2005 - 15:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Oscommerce

Hejsa,

Som overskreften siger - jeg mangler hjælp til Oscommerce (www.oscommerce.com) jeg mangler en god guide til den

kan ikke rigtig finde ud af det.

Hvis der er nogle der har lyst til at hjælpe med at sætte den op så sætter jeg gerne flere points på.

Tak på forhånd
Avatar billede leif Seniormester
06. september 2005 - 18:22 #1
Hvad har du behov for at vide ?
Avatar billede leif Seniormester
06. september 2005 - 18:23 #2
Avatar billede rene_graff Nybegynder
07. september 2005 - 17:19 #3
ingenting nu kan jeg godt instalere den...global skulle bare sættes til on

nu er mit størsmål hvor jeg downloader den danske vertion så jeg kan få den på dansk
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 18:34 #4
Avatar billede rene_graff Nybegynder
07. september 2005 - 19:09 #5
Ja, jeg har også downloadet den, skal jeg bare smide det ind på ftpen sammen med det sandet inden jeg instalere det...eller hvordan
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 19:25 #6
Fra mappen Catalog skal du uploade filerne til stien:
\catalog\includes\languages\

Fra mappen Admin skal du uploade filer til stien:
\catalog\admin\includes\languages\

Så filen danish.php ligger i mappen languages og der er en mappe med nanvet Danish.

Derefter går i du ind i Admin og gør følgende:
1) Vælg Languages/Sprog
2) Klik på "New Language"/"Nyt sprog"
3) Udfyld med følgende:
Name: Dansk
Code: da
Image: icon.gif
Directory: danish
Sortorder: 1
(ved Sortorder kan du naturligvis vælge en anden rækkefølge i forhold til dine nuværende sporg)
4) Klik af i "Set as default" hvis du ønsker at Dansk skal være standard sprog i butikken.
5) Klik på knappen "insert"/"indsæt"
Avatar billede rene_graff Nybegynder
07. september 2005 - 19:44 #7
Det forstår jeg ikke helt...nu har jeg oploadet Catalog filerne til \catalog\includes\languages\ og admin filerne til \catalog\admin\includes\languages\
på min ftp Så filen danish.php ligger i mappen languages og der er en mappe med nanvet Danish

Skal jeg så instalere det nu eller skal jeg vælge Languages/Sprog i ftpen?

Den kan jeg ikke finde
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 19:45 #8
Den skal ikke Danish, men danish

Log ind i Administration på siden og gør de 5 sidste punkter.
Avatar billede rene_graff Nybegynder
07. september 2005 - 19:56 #9
aaah pis, kan ikke instalere det...den kommer med denne fejl når jeg taster mine database oplysninger og trykker continue

Lost connection to MySQL server during query

Hvad skal jeg afkrydse der hvor der står

Persistent Connections:

og

Session Storage:
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 20:04 #10
Nej

og

Database
Avatar billede rene_graff Nybegynder
07. september 2005 - 20:12 #11
okay...men den kommer stadigvæk med den fejl.. hvad kan det betyde?
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 20:17 #12
Kan være problemer med SQL serveren !
Avatar billede rene_graff Nybegynder
07. september 2005 - 20:26 #13
Okay...har jeg gjort nu.. er du online
Avatar billede rene_graff Nybegynder
07. september 2005 - 20:41 #14
Hvad skal jeg gøre ved det?

Kan det ikke være fordi jeg har udfyldt det forkert?

Der hvor der står Database Server er det ikke der man skal skrive den adresse hvor databasen liger på?
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 20:57 #15
Jo, det kan i flere tilfælde være localhost, men dethar du fået af vide af dit webhotel.
Avatar billede rene_graff Nybegynder
05. juli 2006 - 14:46 #16
lukker