Avatar billede kristianals Nybegynder
06. september 2005 - 10:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Boot af IBM A22m

Hej
Jeg har en IBM A22m som havde/har? win2000 og XP. Under boot skal man vælge system. Under XP installerede jeg Partition Magic 7 og slettede win2000 partitionen (lagde den sammen med XP)
Problebemt er at det gik galt - helt galt. Den kan hverken kuk eller bøh. Hvordan dæ... kommer man til at boote dyret. Jeg kan ikke komme ind i BIOS. Jeg er lissom på´en :)
Kristian
Avatar billede c-holst Novice
06. september 2005 - 17:14 #1
hvorfor kan du ikke komme ind i din bios?
hvor langt når maskinen under opstart?
skal der reddes noget på maskinen?

kan den bootes fra fx en win98 bootdisk?

hvad sker der hvis du booter med din winxp cd i drevet?

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-4YZMCT
Avatar billede kristianals Nybegynder
06. september 2005 - 23:15 #2
-Hvis jeg trykker F1 el.lign. sker der intet. Den vil starte Part. Magic men springer til en sort skærm hvor jeg skal trykke en tast og så sker der ikke mere. Slut!
-Der behøver ikke at blive gemt noget på disken.
-Der kan bootes fra min "universal Guld boot disk"
-Der sker ikke noget hvis jeg booter med en XP skive i (Men den kan ikke afvikles fra DOS drev, som der skrives
Ja, jeg har set linket, men tør ikke "smadre" mere. Jeg har en vis respekt for IBM, men det havde jeg glemt før jeg ganske sløset sprang ud i det her :)
Avatar billede c-holst Novice
12. oktober 2005 - 20:22 #3
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

pointene kan du evt tage selv

mvh

c-holst
Avatar billede kristianals Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:00 #4
Hej
Jo, jeg fik løst problemet ved at "hamre i tasterne" til jeg åbenbart fik ramt den rigtige kombination :) Derefter geninstallerede jeg XP og mine problemer var løst.
Hvordan giver jeg dig point og lukker tråden??
Mvh
Kristian
Avatar billede c-holst Novice
12. oktober 2005 - 22:58 #5
hvis du mener jeg skal have nogen:-)
Avatar billede kristianals Nybegynder
14. oktober 2005 - 23:54 #6
Selvfølgelig skal du da have nogen. Du var klar til at redde mig ud af suppedasen :)
Avatar billede c-holst Novice
15. oktober 2005 - 07:24 #7
marker navnet ude til venstre og accepter:-)