Avatar billede nbr Nybegynder
05. september 2005 - 20:36 Der er 6 kommentarer

Ingen forbindelse til internettet

Jeg forsøger at hjælpe min storebror med at opsætte en brugt bærbar pc han har købt. Vi har tilsluttet en LAN-forbindelse (som kører upåklageligt på hans arbejdspc) og kan også se på et ikon i bunden af skærmen, at det er tilsluttet med 100.0 mbps.

Problemet opstår når vi åbner internet explorer. Den skriver at der siden ikke kan vises og at der ikke er forbindelse til internettet.

Har I nogen gode ideer?

Vh Nicolaj
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2005 - 20:48 #1
prøve start --> kør -- > skrive ping google.com og fortæl mig hvilken besked du får
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2005 - 20:48 #2
start --> kør --> cmd ( tryk enter) nu kommer der dos prompt) skrive ping google.com and enter..
Avatar billede nbr Nybegynder
05. september 2005 - 21:07 #3
Ok må vende tilbage senere. Min storebror var nødt til at køre hjem. Jeg vender tilbage...... På forhånd tak!!!
Avatar billede nbr Nybegynder
06. september 2005 - 19:42 #4
"ping-anmodningen kunne ikke finde værten google.com. Kontroller navnet, og prøv igen."

Hvad nu????
Avatar billede nbr Nybegynder
06. september 2005 - 20:57 #5
Vi har selv fundet ud af det nu!!! Hvor er vi gode!
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2005 - 11:36 #6
Så at husk din lukke spm. i tilfælde af du vil tildele nogle af dine points smider jeg et svar ind ;) Det kunne jo være ping hjælp din noget af vejen