Avatar billede trp79 Nybegynder
05. september 2005 - 19:24 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Antivirus program til OSX Tiger

Hejsa
Jeg leder efter et antivirus program til Tiger. Det behøver ikke nødvendigvis være gratis.

Er der nogen, der kan anbefale noget?

På forhånd tak, mvh
Torben
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. september 2005 - 19:35 #1
Vi har brugt Virex i en del år efterhånden på mit arbejde, og det har kørt uden problemer. Kan lige se om jeg kan finde et link til et sted hvor man kan købe det.
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. september 2005 - 19:41 #2
Hmm... det ser umiddelbart ud til at man kun kan få Virex i minimum 5 licenser, så hvis du kun skal bruge en enkelt, så skal du nok prøve Symantec i stedet for. Du kan få begge dele her http://www.macxpres.dk/
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
06. september 2005 - 08:29 #3
Jeg vil helt klart anbefale Virex, og den er lige kommet i en version 7.5 der virker til Tigeren. Jeg vil derefter også sige at det er ikke nødvendigt med antivirus på mac, da der ikke idag findes nogen vira til mac.
Avatar billede trp79 Nybegynder
06. september 2005 - 10:00 #4
-->macpcadvice
Jeg forstår ikke alle de macbrugere, der har denne opfattelse. Jeg mener det er lidt ligesom at køre bil uden sele, ikke låse døren når man forlader lejlighed osv. ---- en dag kan det sku gå galt! Og specielt hvis man nu har fx windows pc'er i netværket som tilgår ens ressourcer. Selvom der ikke rigtig er nogle vira til mac, så er der jo ingen grund til at bruge den opbevaringsplads til windowsvirus osv.
Men det lyder skønt, at du kan anbefale Virex. Så må jeg bare håbe den kan købes med single user licens....
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. september 2005 - 10:10 #5
Selvom jeg kun har oplevet to enkelte små virus-angreb på vores mac'er inden for de sidste 4 år, så er det jo altid betryggende at vide at man er beskyttet hvis nu uheldet er ude (også selvom det meget sjældent sker).
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. september 2005 - 12:27 #6
Hej torben din gamle røver...
Virex er klart en go løsning når vi snakker antivirus til mac - Norton laver også deres version til Mac, men den stinker! Hold dig væk fra den, den laver ikke andet end ballade... :(
Avatar billede trp79 Nybegynder
06. september 2005 - 13:03 #7
Hej Kristian. Ja det kunne være skønt med Virex, men den er åbenbart kun at få hvis man køber min 5 licenser, og det koster $201.05 jvf. http://www.networkassociates.com/us/products/mcafee/antivirus/desktop/virex.htm
:(
Avatar billede egonspock Seniormester
06. september 2005 - 19:32 #8
ClamXav. Open source, gratis, opdateret.
http://www.markallan.co.uk/clamXav/
Men når det er sagt, så er det bedste den kan bruges til at scanne Microsoft Office-dokumenter med macro-PC-viruser, da macpcadvice har ret om at der ikke findes MacOSX-viruser (Det hedder i øvrigt ikke vira. se http://en.wikipedia.org/wiki/Plural_of_virus ) udover det finder du ikke mange interessante viruser på din computer. Eller faktisk kun måske, for hvis du har samlet på spam fra virus/ormeinficerede vindåser har du måske en flok, der dog kun kan skade den type maskiner :-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
07. september 2005 - 09:49 #9
...Politikens ordbog godkender nu ellers både "viruser" og "vira" som en bøjningsform af virus ;)
Avatar billede trp79 Nybegynder
11. september 2005 - 14:47 #10
Tak for hjælpen, det må blive virex hvis man kan få fat i en singleuser licens et sted...
Avatar billede packey Nybegynder
20. august 2006 - 23:26 #11
Ellers kan du prøve www.macit.dk Der kan du finde både licens og gratis programmer