Avatar billede katax Nybegynder
05. september 2005 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hmm hvad er minimumskrav til det nye windows vista

hmm hvad er minimumskrav til det nye windows vista...???

Svar jeg kan ikk finde ud af hvor d står hee
Avatar billede christoffero Nybegynder
05. september 2005 - 14:42 #1
Quote >
"Windows Vista Ready PC Requirements
Windows Vista Ready PCs need to pass the current certification requirements for Designed for Windows XP logo. In addition, these PCs would need the following combination of essential PC hardware for good overall Windows Vista performance:

• CPU — PC systems should have a modern CPU.

• RAM — PC systems should have 512MB of memory or more.

• GPU — PC systems should have a graphics processor that will support Windows Vista Display Driver Model.

Windows Vista offers significant improvements to the graphics user experience. To take advantage of these advances in the graphics user experience, graphics processor will need to support the Windows Vista Display Driver Model.

Graphics processors capable of supporting Windows Vista Display Driver Model:

• Are designed to ensure that graphics user experience scales up with hardware capabilities.

• Offer improved graphic stability and performance.

• May be able to support additional desktop productivity features.

<"
http://www.microsoft.com/technet/windowsvista/evaluate/hardware/vistarpc.mspx
:) har prøvet det på en 3GHz P4 HT med 1024 Ram det kørte i hvertfald fint, men alt i alt vil det kræve lidt mere end XP. :)
Avatar billede jokkejensen Novice
05. september 2005 - 15:27 #2
det kører også upåklageligt på min sølle 2.5 533, 512 pc 2700, ti4200 gf4...
Avatar billede klestrup Nybegynder
03. februar 2007 - 20:15 #3
I "Computer for alle" står der

Microsofts minimum CPU:800 MHz 32bit ,Ram: 512 MB, Harddisk: 15 GB,
Grafikkort:    64 MB, DirectX 9

Microsoft anbefaler CPU: 1 GHZ, 32 el. 64 bit, Ram: 1 GB, Harddisk: 4O GB, Grafikkort: 128 MB, DirectX 9