Avatar billede petruss Nybegynder
05. september 2005 - 11:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adsl hos Tdc contra Dansk bredbånd og Emule.

Vi deler pakkefiler internt i fimaet via Emule og det har vi tidliger gjort via Adsl hos Tdc uden problemer.
Nu har vi imidlertid skiftet til Dansk bredbånd og lige meget hvad vi gør får vi lavt id. Jeg har snakket med Dansk bredbånd og de siger der er hul igennem uden noget der skulle have indflydelse på det.
Vi køre uden om routers, Switches og lignende så er der nogen der kan fortælle mig hvad pokker der gør dette???
Avatar billede boxer Nybegynder
05. september 2005 - 11:58 #1
Hvad siger porttesten i Emule - findes vist nok under indstillinger.

Det er muligt at det vil hjælpe at fjerne Emule helt og geninstallere det - husk indstillingerne nok ikke er ens da i har skiftet internetudbyder.
Avatar billede jokkejensen Novice
05. september 2005 - 12:14 #2
Bittorrent er et meget bedre alternativ til p2p fildeling internt.
Avatar billede petruss Nybegynder
05. september 2005 - 17:16 #3
Port testen er negativ på tcp og udp undtaget hvis jeg flytter forbindelsen hen på Tdc så er den ok begge steder.
Jeg skal også lige skynde mig at sige at firewallen i xp er slået fra.
Personligt mener jeg at det kun kan være Dansk bredbånd der er et eller andet med, men jeg har ikke noget at have det i :-)
Avatar billede petruss Nybegynder
05. september 2005 - 17:17 #4
Glemte lige at jeg har prøvet at inst. Emule igen og det ændre intet.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. september 2005 - 18:34 #5
Det lyder da lidt som om det er DAnsk Bredbånd. Jeg ved ikke om de gør det, men nogle internetudbydere blokerer de porte der bruges som standard i diverse fildelingsprogrammer.
Prøv at ændre portene i Emule. Tag så porttesten igen bliver positiv med ændrede porte, er det med garanti DAnsk Bredbånd der blokerer portene. Minuset er at det også kan give lavt ID, når portene ændres.
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. september 2005 - 18:40 #6
Det kan skyldes du får tildelt en privat ip adresse. Det er tit synderen, når alt andet ellers er på plads
Avatar billede petruss Nybegynder
05. september 2005 - 19:54 #7
Jeg har prøvet andre porte, virker ikke.
Fast ip kan jeg vel ikke have da det er en DHCP forbindelse jeg køre på.
Da jeg har spurgt dem direkte om de har lavet noget der skulle hindre dette, det havde de ikke, så skal de da lyve mig lige op i mit åbne ansigt.
Håbede på andre her som kører på fiber og havde haft samme problem men som havde fundet løsningen.
Avatar billede petruss Nybegynder
15. januar 2014 - 23:08 #8
Lukker denne gamle tråd