Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2005 - 08:08 Der er 8 kommentarer

Meddelelse: Windows - Ingen diskette

Når jeg starter XP op kommer skrivebordet o.s.v. op som det skal, men der kommer en fejlmeddelelse som siger at der ikke der nogen diskette i drev ... (der står ikke hvilket drev). Vinduet hjvor meddelelsen står har tiutlen "Windows - ingen diskette".
Jeg kan blot klikke på "Annuller" eller "Fortsæt" så kører alt videre men klikker jeg på "Forsøg igen" forbliver det lille vindie med fejlmeddelelesen på skærmen. Hvad kan årsagen være og hvordan slipper jeg for denne besked?
Avatar billede christoffero Nybegynder
05. september 2005 - 10:08 #1
Check om du har nogle enheder du har været ved at installere hvor installationen er gået i ged, kan være det er sådan der ligger at søger efter en driver hvergang systemet starter.

Prøv evt.: Højreklik på "My Computer > Properties > Hardware > Device Manager" og se om der er nogle ting der mangler at blive installeret der (markeret med et lille gult ikon med et udråbstegn i)
Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2005 - 10:32 #2
Jeg mener ikke at nogen af de enheder jeg har tilsluttet laver nogen knuder. Der dukker ikke nogen udråbstegn eller andet mistænkeligt op når jeg ser på hardwareoversigten!.
Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2005 - 10:32 #3
Umiddelbart løses mit problem altså ikke med dette tip?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2005 - 10:47 #4
Er oplevet før -

[Start][Kør][MSConfig] - Fanen START.
Check linierne her og fraklik 'mistænkelige' elementer...
Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2005 - 15:13 #5
Jeg gik ind i start og fjernede flueben ud for Dit.exe, hvorefter jeg genstartede. Nu jeg fik besked om at aktivere normal opstart igen. Efter at have gjort dette kører alt normalt igen (har genstartet 10 gange), selvom Dit.exe opstarter ligesom før????
Dit råd virkede jo (selvom jeg ikke helt forstår hvorfor) så du får point!
Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2005 - 15:15 #6
Hovsa - det var "majsmarken" som skulle have point!
Vil du have dem må du lige lægge et svar ind!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2005 - 15:35 #7
Denne DIT.EXE bliver nu ikke opfattet som 'dårlig' andre steder... Men det ka' være at der på nævnte metode er blevet ryddet op i nogle andre settings ?
Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2005 - 15:47 #8
Den var åbenbart heller ikke dårlig ... problemet er vendt tilbage efter endnu en opstart!
Her ernogle "forslag til "dårlige":
- mHotkey (mHotkey.exe)
- Registration-InstantCopy
- PSDrvCheck
Ser nogle af disse "dårlige" ud ??