Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 21:48 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

info om Køb's lov

Jeg vil høre hvor jegkanfinde købsloven?
og om der findes en for internet køb.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
04. september 2005 - 21:51 #1
du kan fínde det hele her: www.forbrug.dk
Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 22:02 #2
Kan ikke riktig finde noget om det så vil lige høre hvad er loven for den viste pris?
Eksempelvis: Jeg har hørt at der ståe et sted at hvid der stårat prisen er 100kr så må de ikke sælge den til højre en den pris kan det passe så skal de sælge den til 100kr

Kan det passe??
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 22:05 #3
Ja, men hvis der, som der f.eks. gør i hovedparten af alle reklamer osv., står at der skal tages forbehold for trykfejl, er ingen af priserne bindene.

Der er love omkring hvilke ting man må "tage forbehold for". Du kan med stor sandsynlighed finde dem på www.forbrug.dk.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 22:07 #5
lidt langt link.. Men der står der noget om ovennævnte forbehold for trykfejl..  Dvs hvis du ser en ny bil til 200 kroner, skal du som forbruger indse, at der er tale om en trykfejl - og så er prisen på ingen måde bindene.
Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 22:08 #6
Vil lige høre er denne noget for dig?
http://santronics.dk/group.asp?group=148&sub=145
den siger 0,00 kr igennen kale systemet.
Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 22:09 #7
Er den gratis eller hvad skal jeg gå efter?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. september 2005 - 22:09 #8
Og uanset noter om trykfejl, så gælder en annonceret pris ikke, hvis den er åbenlyst forkert.

Eksempel 1: "Køb et nyt super duper B&O fjernsyn for 100 kr." - der skulle have stået 10.000 kr, og det ved alle, stort set. Du kan ikke købe det for 100 kr.

Eksempel 2: "Køb 3 flasker sydafrikansk rødvin, 100 kr." - der skulle have ståer 110 kr. Det kunne du ikke vide, 100 kr var forventeligt, prisen gælder.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. september 2005 - 22:11 #9
Hvis du på http://santronics.dk/group.asp?group=148&sub=145 får 0.00 kr for varerne, så ved du det er en fejl, og så gælder prisen på 0.00 kr ikke.
Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 22:12 #10
Og i den mail jeg fik står der:

1 stk. Biostar iDEQ 200T Intel  (10087-00) á 0,00 - Ialt: DKK 0,00

Betaling: Efterkrav (DKK 36,00)
Forsendelse: Post Danmark (DKK 50,00)

Samlet pris: DKK 86,00
Heraf moms: DKK 17,20

Så er den da gratis ik'
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 22:13 #11
Nej. Det er jo, som både jeg og erikjacobsen har påpeget, åbenlyst forkert.
Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 22:14 #12
Hvis prisen ikke gælder skal der da ikke stå 0,00 i den godkændelse jeg får med mail.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 22:14 #13
Prisen bliver jo hentet fra samme database... Og der er i din ordrebekræftelse ligeledes tale om en åbenlys trykfejl.
Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 22:17 #14
Ja men der står ikke nogen steder på siden om tryk fejl
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 22:17 #15
Jeg vil smutte igen. Jeg tror også erikjacobsen er mere kompetent indenfor dette emne end jeg er ;o) - Held og lykke med at få "købt" din vare gratis :-)
Avatar billede plazm Nybegynder
04. september 2005 - 22:17 #16
du har lige bestilt en computer som højst sandsynligt koster lige så meget som andre computere gør, så du får nok at vide at det ikke er prisen.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 22:18 #17
Det behøver det heller ikke kodak, ikke når det er åbenlyst.. erikjacobsens eksempel to vil heller ikke være bindene hvis de fortæller dig, at du skal tage forbehold for trykfejl.
Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 22:22 #18
Det er fint nok men så skal de jo inden de sender den sende en ekstra bekræftelse om at den ikke koster0,00 men f.eks. 3.056kr. (skal de ik?)
Hvad så hvisde ikke gør det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. september 2005 - 22:25 #19
Nej, kodak, din computer er ikke gratis. Det er en åbenlys fejl. Brug din tid på noget mere positivt og produktivt.

Og det vi alle referer til i vores kommentarer, er såmænd bare dansk lovgivning, og den kommer du ikke udenom.
Avatar billede kodak Mester
04. september 2005 - 22:28 #20
hmm okay.
Jeg jubler bare hvis postdanmark kommer med em pakke til forsendelses pris.

Men tak for hjælpen der ude, så hved jeg hvad jeg kan gå efter de næste gange jeg handler på nettet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. september 2005 - 22:30 #21
Og santronics.dk har fået tilsendt et link til denne diskussion. Så kan de jo evt. komme og fortælle hvad for en fejl de har de deres system. For bortset fra kodaks forventning om en næsten gratis computer, er det han har oplevet jo ikke noget, der ligefrem gør e-handel mere troværdig ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
04. september 2005 - 23:14 #22
Jeg tror sq lige at jeg bestiller en gratis computer inden de får rettet fejlen :o)
Avatar billede santronics Nybegynder
05. september 2005 - 09:33 #23
Pænt goddag til jer alle sammen,

Først og fremmest vil jeg beklager for den fejl som opstod i vores Internetshopsystem.

Det skete i forbindelse med at vi er i gang med at opdatere til et nyt databasesystem, og der var sket en teknisk fejl med at importere prislisten.  Der blev vist forkerte priser for nogle varer på shoppen da vores shop henter alle priser fra dette system.

Under Info menuen ”Bestilling” står der ”Der skal tages forbehold for trykfejl under vare informationer og priser”

Venlig hilsen
Santronics
Avatar billede santronics Nybegynder
05. september 2005 - 09:34 #24
Pænt goddag til jer alle sammen,

Først og fremmest vil jeg beklager for den fejl som opstod i vores Internetshopsystem.

Det skete i forbindelse med at vi er i gang med at opdatere til et nyt databasesystem, og der var sket en teknisk fejl med at importere prislisten.  Der blev vist forkerte priser for nogle varer på shoppen da vores shop henter alle priser fra dette system.

Under Info menuen ”Bestilling” står der ”Der skal tages forbehold for trykfejl under vare informationer og priser”

Venlig hilsen
Santronics