Avatar billede morten100 Novice
04. september 2005 - 17:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Blanke DVD´er

Hvor er det billigste sted man kan købe DVD´er til at optage på?
Avatar billede keysersoze Guru
04. september 2005 - 17:40 #1
Avatar billede morten100 Novice
04. september 2005 - 18:26 #3
keyser-> De er godt nok billige!  Er der forskel i kvalitet?  De fleste af de navne de reklamerer med, har jeg aldrig hørt før.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2005 - 18:30 #4
Når man køber DVD medier får man oftest hvad man betaler for.
Dvs hvis du køber Princo medier til 1.50 kr stykket så er du selv ude om det, for det er der arveste crap der findes, og du kan regne med at kun omkring halvdelen af dem duer.
Avatar billede keysersoze Guru
04. september 2005 - 18:41 #5
der er selvfølgelig kvalitetsforskel - du får somregel hvad du betaler for :)
Avatar billede lonepeter Novice
04. september 2005 - 19:04 #6
Vil personligt anbefale Verbatim medier, selvom andre og billige måske kan være lige så gode...

Har aldrig oplevet problemer med de skiver, hverken cd-r dvd-r eller dvd+r
Avatar billede pimboli31 Nybegynder
04. september 2005 - 19:27 #7
Ingen tvivl om at det er klart billigst at købe DVD'er i tyskland. Og kan du blive enig med nogle venner om, hvor i skal købe er der gode rabatter ved køb af f.eks. 1000 stk. ad gangen. Skal lige undersøge en god billig butik som den keysersoze nævner.
Avatar billede morten100 Novice
04. september 2005 - 20:28 #8
Ud over at gå efter prisen som kvalitets-mærke, er der nogen specifikke mærker (udover Verbatim, som jeg da også mener er et godt valg) I kan anbefale?
Avatar billede edvardj Novice
04. september 2005 - 20:29 #9
jeg køber her  hurtig handel og billige http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1
Avatar billede edvardj Novice
04. september 2005 - 20:30 #10
det var et svar
Avatar billede lonepeter Novice
04. september 2005 - 20:34 #11
www.azomedia.dk - der kan man også afhente varene hvis man alligevel er i tyskland...
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2005 - 20:34 #12
Du skal vide at mærket ikke betyder noget som helst. Det som tæller er hvilken fabrik skiverne er lavet på.
Verbatim bruger ligenu MCC (Mitsubishi Chemicals) til at lave skiverne, og det er en god fabrik (en af de bedste). Når Verbatim skifter fabrik næste gang kan det betyde at det pludselig er noget skidt.

BlueStar Pro, som nærmest er et no-name mærke, bliver også lavet på MCC fabrikken, så derfor har de nøjagtig samme kvalitet og fabrikationsmetode som Verbatim, men til en lavere pris.

Du kan læse mere om dette her:
http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

Når du så har forstået at det er mediacode der tæller, og ikke mærke som Verbatim, Samsung, Philips osv, så kan du gå på jagt efter medier med en bestemt mediacode. Feks angiver www.nierle.dk mediacodes så du ved nøjagtigt hvad du køber.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2005 - 20:46 #13
Et andet eksempel fra dette firma som ligger i tyskland og sender til Danmark:
http://www.dretschler.com/catalog/product_info.php/products_id/756/language/da

Som du kan se er mediacode for disse 1Tek medier MCC 02RG20. - Det vil sige at de også er lavet af Mitsubishi Chemicals og har nøjagtig samme kvalitet som Verbatim.
Avatar billede morten100 Novice
04. september 2005 - 20:49 #14
strych9-> Udmærket svar.  Jeg var godt klar over princippet med andre ting, men jeg havde ikke lige tænkt at det selvfølgelig også gælder DVD medier.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2005 - 20:57 #15
Jep, det er jo de færreste der efter at have flyttet produktionen til kina/taiwan/japan byggede nye fabrikker.
Faktisk kan man som en tommelfingerregel godt regne med at når det sælges af et vestligt firma, men laves østpå, så er det outsourced. Betydningen igen er at en outsourcing kontrakt kan skifte hænder fra dag til dag og dermed også kvaliteten af varen.
Verbatim blev lavet af MCC, og så skiftede de til CMC (hvilket er noget crap), og skiftede igen til MCC.

Ifølge listen der er Pioneer det ultimative (fra deres egne fabrikker), men de bliver desværre ikke lavet mere. Nok fordi det ofte ikke er rentabelt at lave det bedste kvalitetsmæssigt. =)
Avatar billede morten100 Novice
04. september 2005 - 21:03 #16
Men som du lægger op til to gange, så skal man hele tiden holde øje med hvilke fabrikker der laver det produkt man leder efter, for fakrikken (og dermed tit kvaliteten) kan skifte ret hurtigt.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2005 - 21:12 #17
yesh, men hvis man køber dem 100 eller 250 ad gangen så er det vel også til at klare =)
digitalfaq har en vigtig pointe: Kvaliteten af output fra en fabrik ændrer sig meget sjældent, og heller ikke over tid. De vil blive ved med at bruge de samme maskiner, råmaterialer og metoder uanset hvem de fabrikerer for.

Det er vel bedst bare at holde sig til forhandlere der anfører mediacode, eller hvor man kan få lov at læse mediacode selv ved at købe et enkelt eksemplar først. Hvis den mediacode som forhandler angiver ikke stemmer overens med virkeligheden skulle man under diverse EU direktiver have mulighed for at reklamere over det som en mangel og få pengene tilbage.
Det er så ulempen ved at købe i Tyskland: Man kommer selv til at betale fragten hvis man vil returnere skidtet.
Avatar billede morten100 Novice
04. september 2005 - 21:16 #18
strych9-> Tak for alle de gode råd - ærgeligt at du ikke vil "svare", men du har måske point nok ;-)
Jeg har så bestilt 50 dvd-r gennem wesellcd.com, så må vi se om de er gode.  Det var i hvert fald de billigste af et brand jeg kender.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2005 - 21:25 #19
Det går jo nok alt sammen. =)

Jeg ville være glad hvis du, når du modtager dem, gider at læse mediacode ud og sende den til mig sammen med mærke, hastighed, hvor mange der var i pakken og type (-R, +R, +RW osv), samt ikke mindst pris på netwarrior [at) gmail.com

(Jeg er nemlig ved at lave en liste som skal kastes på en forbruger website, så for ikke at købe mig i armod har jeg brug for lidt hjælp hist og her). Alle som gider er velkomne til at sende iøvrigt!
Avatar billede no24 Nybegynder
10. januar 2007 - 09:08 #20
Hej strych9 - det med en forbrugerside lyder som en super ide. Jeg kan godt se, indlægget er ved er være gammelt og vil lige høre, om du har fået siden op. Vil også selv gerne være med til at bidrage med hvad jeg køber.
Mvh - Morten