Avatar billede kk40637 Nybegynder
04. september 2005 - 16:44 Der er 12 kommentarer

Strømsparing for bærbare

Jeg har en bærbar pc der sluger strøm som jeg ved ik hvad. Den ca. 1 time på batteriet. Det er en Mitac 8050D med 1,6ghz, 1gb ram, 128mb graffikkort, men der er ingen "strømstyringsprogram" på den og jeg kan heller ikke vælge noget i bios'en.

Er det muligt at downloade et program der f.eks. sætter nogle rammene ude af drift og sætter cpu'en ned i hastighed eller et eller andet?????
Avatar billede jepe Nybegynder
04. september 2005 - 16:48 #1
Først et par spsm:

- Styresystem ?
- Hvad bruger du computeren til når den kun holder 1 time ?
- Hvor gammel er pc'en / batteriet ?

/jepe
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2005 - 17:00 #2
Det er min erfaring, at selv ved de sidste nye batterier, så er det en fordel, af lade batteriet aflade/oplade nogle gange, for lige som at holde det oppe på dupperne.

Hvis din maskine for det meste står med 220 volt til, og af og til kører på batteriet, så vil den den dag du vil køre ren batteri drift ikke have så lang gangtid, hvis det ikke er blevet motioneret.
Avatar billede kk40637 Nybegynder
04. september 2005 - 18:55 #4
styresystemet er xp pro med sp2

det er stort set ligemeget hvad jeg bruger den til - selv med word vil den ikke køre ret meget længere end 1 time - mærkeligt når det er en centrino synes jeg...

pc'en er 1 år gammel og det har hele tiden været et problem
Avatar billede huset Praktikant
24. september 2005 - 09:28 #5
Brug RMA
Avatar billede kk40637 Nybegynder
24. september 2005 - 10:13 #6
hvad er RMA?
Avatar billede huset Praktikant
24. september 2005 - 10:15 #7
reklamation
Avatar billede huset Praktikant
24. oktober 2005 - 11:24 #8
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede huset Praktikant
30. november 2005 - 15:03 #9
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 08:54 #10
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:28 #11
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2006 - 08:36 #12
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!