Avatar billede blakoe Nybegynder
04. september 2005 - 00:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til internet efter systemstandby på bærbar

Når jeg lukker låget på den bærbare, er den sat til at gå i systemstandby. Når jeg så åbner låget starter den fint op, med fuld forbindelse til det trådløse netværk m.v. Men jeg får så meddelelsen, at der er begrænset eller ingen forbindelse til netværket. Kun ved at logge på en anden bruger, eller en genstart, får det hele til at virke igen. Hvor skal jeg søge fejlen. Det hjælper ikke at slå firewall fra.
Netkortet er et Belkin, og jeg kører med Win XP.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2005 - 00:56 #1
Skal det forstås på den måde, at der rent faktisk er forbindelse til nettet?

Hvis der er forbindelse, og fejlmeddelelsen alligevel kommer, så prøv det her: Kontrolpanel > Dobbeltklik "Netværksforbindelser" > Højreklik din "LAN-forbindelse" > Egenskaber > Generelt > I bunden af vinduet fjerner du mærke i " Giv besked, når denne..." > OK.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 08:29 #2
Det er størm spar funktionen du skal slå fra
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 08:41 #3
Control Panel --> Network Connections --> Vælge Connection og properties.. COnfigure (Netcard) --> Powermanagement -->
Avatar billede blakoe Nybegynder
04. september 2005 - 10:02 #4
Til Milter:
Det virkede ikke, den eneste forskel er, at jeg nu ikke bliver advaret om at det ikke virker.

Til dphil:
Der er ikke en fane eller andet som hedder powermanagement. Det som kommer tættest, er konfigurer netkort - avanceret - CAM (constantly awake) when AC Power ON - enable.
Når jeg så enabler, og genstarter computeren, starter den hverken Norton firewall eller Norton antivirus op. ?? Kun hvis jeg kører ovennævnte disabled, kan de to sikkerhedsprogrammer indlæses.
Håber ikke I er ligeså forvirret som jeg?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2005 - 09:47 #5
her slår jeg fra, det burde ikke kunne ske ?
Avatar billede blakoe Nybegynder
18. september 2005 - 00:03 #6
Nå, det ser ud til at problemet er uløseligt.
Men tak for forsøget.