Avatar billede triangle Nybegynder
14. april 2001 - 18:30 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

3D går ned, men ikke systemet

Dear anybody!
Jeg har brugt helle ugen til at fikse denne problem, men det lykkes mig overhoved ikke.
Jeg har købt ny maskine for ikke så længe siden.

Her er konfiguration:

Aopen HQ8 Full Tower, 300W PSU
AMD Athlon TB 1,2GHz
1x256 MB DDR Ram 266MHz
ASUS A7M266 266MHZ Bundkort – chipset AMD761/VIA VT82C686B PCI
                                                              med Award Bios
ATI Radeon DDR64 AGP grafikkort
SB Live! Platinum 5.1 Lydkort
Promise FastTrack 100 Raid
2x IBM DTLA 7200RPM 30GB HD
Pioneer x16 DVD/CD
Plextor x16 Writer

Her er problem:

Efter instalation af WinME, opdaterede drivere til bundkortet og hardware, ingen andet software, 3D video mode går ned vilkorligt. Spil (Free Space 1, der aldrig har lavet det mindste problem på min gamle maskine, samme OS) og ATI egen Demo, fulstendig umotiveret slukker sig selv efter 1 til 10 inuter, og jeg er tilbage på desktopen. Systemet går ikke ned, men spilet er væk. Jeg kan altid høre skærmen sige ”click” når den skifter fra 2D til 3D og omvendt.
I Win2K gik det fint nogle gange med ATI’s egen Demo. Spilet var OK i nogle minuter, men pludselig gik den ned, og Win2K viste blå skærm med beskeden:
”Unexpected Cernel Mode Trap” After genstart af systemet, kan man spille igen, intil det same sker efter noget styk tid. Nu vil ATI Demo loade, men i øjebliket når den skal starte, så bliver den slukket, og jeg er tilbage til desktopen. Da spillet gik ned første gang, forsvant billeden, og lyden lavede ”loop”.
Ellers, ingen af OS-er giver noget ”ulovlig handlig” eller lignende.
3D bliver bare slukket, og so kan jeg beskafige mig med noget andet. Ingen forøget HD aktivitet, maskinen fungerer helt OK i 2D.

Opsumering:

Jeg har prøvet med 2 OS-er, 2 sæt forskelige drivere, sineste DX, med alle ”Ceritifyed” drivere, kørt tjek på ATI drivere osv. Jeg kan virkelig ikke gøre mere, og mener at det kan være tale om hardware fejl.
Grtafikkort, bundkort, AGP port. ATI deller ikke IRQ med noget som helst, undtaget PCI Steering, som er normalt.

Spørgesmål:
Er det nogen der har ide´om hvad der kan være galt, eller har været udsat for noget lignende? Jeg har selv fikset mange computere, men dette overgår mig. Eftersom har jeg brugt en hel masse penge på selve komputeren, har jeg ikke råd til dyre reparationer osv.
Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mvh.
Alex triangle@wanadoo.dk

PS: Modtager meget gerne mails. Mange tak for jeres tid.
Avatar billede toast Nybegynder
14. april 2001 - 22:32 #1
Hey

Prøv og sæt AGP på 2X, disable Fastwrites og sideband. Hvis det virker så prøv og start din computer med: grafikkort, ram og processor. Hvis det stadig ikke virker, så kan vi vist rolig konkludere, at det er ram, processor eller grafikkortet, der laver lort.

Ud fra det du skriver, så tror jeg, at det er dit grafikkort, som er defekt. Derfor forslår jeg, at du får det byttet...

Toast

Avatar billede pcn Nybegynder
15. april 2001 - 16:55 #2
Opret Ikke 2 x samme spørgsmål, luk dette !!!!
pcn
Avatar billede toast Nybegynder
15. april 2001 - 23:14 #3
pcn--->Du kommer bare med nogle underlige kommentar, du gør!!!
Avatar billede pcn Nybegynder
15. april 2001 - 23:23 #4
Dette spørgsmål findes også som 64522
og kører 2 steder samtidigt.. Ikke god tone på eksperten at oprette det samme spørgsmål 2 steder samtidigt  derfor --->toast
pcn
Avatar billede pcn Nybegynder
15. april 2001 - 23:27 #5
---> toast..Se hardware generelt samme emne ..
mvh
Avatar billede pcn Nybegynder
15. april 2001 - 23:40 #6
pcn... jeg mener selvfølgelig Hardware generelt nummer 64524 er det samme som denne sides hardware pc 64522.. Det er op til triangle hvilket han vil lukke ...
Avatar billede triangle Nybegynder
15. maj 2001 - 10:00 #7
Jeg har ikke været på sitet et lang stykke tid.
Her er løsningen på problemet:
I butikken siger det at, bios-en ar sat til turbo, og det var det helle.
Men da jeg fik maskinen tilbage, larmede den meget mere. Jeg tror at de tager pisse på mig, og at det var blæser enten på grafik eller bundkortet der ikke virkede(tror mere at det er bundkort).Det har scoret 625 kroner for det, fordi jeg spildte deres tid!!!

Jeg syntes at har haft maskine kørende under optimal settings i bios og det har ikke løst problemet.
Butikken hedder SQUARETECH i Vestergade i Århus.
Jeg er ikke erfaren bruger af eksperten, derfor har jeg oprætet spørgesmål to gange.
Efter i har læst denne svar vil jeg lukke dem begge.
Jeg giver jer et par dage.
Tak for jeres tid.