Avatar billede annettef Nybegynder
03. september 2005 - 12:04 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Godt og stabilt webhotel

Hej

Jeg er på jagt efter et nyt sted jeg kan få hostet min hjemmeside, da jeg har haft en del bøvl med min nuværende udbyder.

Jeg har kigget på følgende:
Dandomain (www.dandomain.dk)
Surftown (www.surftown.dk)
wannafind (www.wannafind.dk)

Jeg har brug for et webhotel der som minimumkrav understøtter ASP, har webmail og giver mulighed for flere e-mails. Samtidig skal det ikke være et webhotel der koster en bondegård...

Hvis der er nogen der har gode råd eller ideer til andre webhoteller vil jeg meget gerne høre om det.

Hilsen Annette
Avatar billede kalp Novice
03. september 2005 - 12:14 #1
Der er mange der vælger Wannafind.dk ... jeg bruger selv www.webdomain.dk og de fungere helt fint.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. september 2005 - 13:15 #2
annettef>

Generelt: http://expfaq.1go.dk/

Mere specifikt:
Behandling af svar - http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Lytte med - http://expfaq.1go.dk/?id=72#lytte_med

/theSurfer
Avatar billede strych9 Praktikant
03. september 2005 - 15:27 #3
mener de det egentlig seriøst når de skriver fri traffik? Eller lukker de ned hvis man bliver slashdotted?
Avatar billede kalp Novice
03. september 2005 - 15:49 #4
De lyver allesammen.. derfor der er en * stjerne ud for fri trafik.. har du for meget så skal du enten betale ekstra for trafiken ... eller lukke ned.
Avatar billede apo Praktikant
03. september 2005 - 15:51 #5
strych9 > slashdotted?
Avatar billede strych9 Praktikant
03. september 2005 - 16:18 #6
apo: Kommer af det mægtige community omkring www.slashdot.org - er vel lidt ligesom newz.dk, bare ca 10.000 gange større. Når en site bliver postet der kan den godt pludselig få 50.000 hits på en time, og det får mange sites til pludselig at gå ned, enten fordi linket ikke kan klare trafikken, eller fordi udbyderen synes at han ikke gider at betale for den trafik selv om han reklamerer med "fri" trafik.

Det kaldes at blive slashdotted, men kan også forståes bredt som at få en pludselig og enorm popularitet hvor infrastrukturen ikke kan følge med.

Af danske sites blev feks www.peroxide.dk slashdotted da de annoncerede deres gratis 3d remake af Ultima 1 spillet. Udbyderen lukkede dem ned indenfor ca 4 timer så vidt jeg husker.
Avatar billede whee Nybegynder
03. september 2005 - 17:43 #7
De er alle gode, der findes også www.elitehost.dk eller www.yanet.dk eventuelt
Avatar billede skildpadden Nybegynder
03. september 2005 - 19:31 #8
Du kan finde et godt og stabilt WebHotel på www.tablix.net - jeg har selv en del hoteller her, og de kører uden problemer.
Avatar billede agermose Nybegynder
03. september 2005 - 21:05 #9
"fri trafik" begrebet er ikke så simpelt, som det tit antages. Det kan deles op i to problemer "trafik mængden" i form af hvor mange Gb trafik man har og endelig hvor meget trafikken belaster - i en svært definerbar form.

Hverken den ene eller anden definition er dog "fri trafik". Gb koster og hvis en kunde har rigtig mange Gb trafik, så skal det koste kunden og ikke udbyderen. Det er dog et meget lille problem lige meget om det er på et webhotel eller en dedikeret server. Eller det burde være...

Det store problem i forbindelse med webhoteller er typen af trafik. Nogen koder simpelt hen bare dårligt :-) Og ikke alle applikationer håndterer et stort antal hits på kort tid særlig godt. Og på servere, der huser webhoteller, der skal alle altså kunne være der.

Det, det handler om er sådan set at være realistisk og købe det du har brug for. Du ser jo heller ikke MSN hosted på et webhotel. Et webhotel er et spørgsmål om, at dele en server med rigtig, rigtig mange andre for at holde prisen nede. Hvis du har noget, der kræver en hel server selv, så køb en! Hvis du ikke gør, er du til gene for de mange andre, der bruger deres webhotel fornuftigt og til det trafik mønster et webhotel er egnet til. Hvis du er til gene for de andre, så kan det ikke undre, at man bliver bedt om at opgraderer til egen server.

Det burde ikke undre og komme bag på nogen?

Når man så skriver f.eks. en 2Gb grænse, så er det faktisk ikke pga. de faktiske 2Gb trafik - de koster virkelig ikke mange penge. Det er fordi det giver en bagdør, der er lettere at forklare end den gummiparagraf der hedder "din trafik/brug må ikke generer de andre".

branchen har ikke alene problemer med udbyderene, men må jeg tillade mig at drille - brugere, der ikke overvejer hvad det er de kræver :-)

Jeg tror i øvrigt, at man hos mange udbydere kommer rigtig langt ved at tage en dialog med dem INDEN man f.eks. ligger ens link på slashdot eller andet. Sådan at det ikke får alarmklokker til at lyde i deres overvågning m.m.

Tja... men jo - lad os komme af med "fri trafik" begrebet og andre "ubegrænset XXX" betegnelser :-)

/Jan Agermose
Avatar billede apo Praktikant
03. september 2005 - 21:57 #10
strych9 > Tak, så blev jeg klogere :-)

agermose > Er der en måde hvorpå man kan måle hvor meget ens ASP-sider belaster serveren på et webhotel (Hvis man kun har begrænset adgang til serveren)?
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 22:09 #11
agermose -> Jeg kan kun være enig med dig, men der er desværre tendens til at folk hellere vil have begrebet fri trafik end du må max bruge xxx gb trafik.

Jeg kan anbefale www.web2u.dk
Avatar billede annettef Nybegynder
04. september 2005 - 09:30 #12
Tak for ideerne til andre webhoteller end dem jeg selv havde fundet. Jeg vil kigge dem alle igennem og vælge det der passer mig bedst.

Men jeg vil gerne give alle der er kommet med link point, så hvis Whee og Leif lige vil lægge et svar, så kan I dele point med kalp og skildpadden...

Til thesurfer
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med de links du har skrevet?

Altså sådan som jeg ser det her jeg da oprettet spørgsmålet i kategorien webhotel og det er da også det mit spørgsmål handler om... Jeg er ikke helt ny på eksperten, så jeg ved også godt hvordan man dele point ud, afviser svar osv. Så det eneste problem jeg kan se er da, at jeg skulle have sat spørgsmålet til for lidt point.

Men hvis det bare er som almindelig oplysning eller noget siger jeg da mange tak for dine links :o)

/Annette
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 10:20 #13
annettef -> Under Funktioner i venstre side kan du afsætte flere point ! (http://expfaq.1go.dk/?id=74#tildel_flere_point)

Og jeg vil da tillade mig at ligge et svar.
Avatar billede annettef Nybegynder
04. september 2005 - 11:30 #14
Nu  har jeg sat pointene op til 40, så er der 10 point til hver - håber det er ok!

/Annette
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. september 2005 - 15:08 #15
Undskyld, troede at du ville forstår det :-)
Det drejer sig om din kommenter i spm 645139 ( http://www.eksperten.dk/spm/645139#rid5763036 ):
---
"Lytter" lige med, for jeg har selv i lang tid ledt efter en sådan menu...

/Annette
---

Derfor: http://expfaq.1go.dk/?id=72#lytte_med

Alt det andet, var bare generelt info :-)

/theSurfer
Avatar billede annettef Nybegynder
04. september 2005 - 15:45 #16
> thesurfer

Okay, nu er jeg med. Jeg havde også efterfølgende tænkt at det havde noget med det spørgsmål at gøre, men kunne ikke forstå hvordan du kom ind i billedet, da jeg ikke kunne finde dig som en del af spørgsmålet. Lige som jeg havde klikket på send knappen, kom jeg i tanke om at jeg jo ikke behøver at skrive noget for at lytte med...så jeg undskylder meget :o)

/Annette
Avatar billede it-dk Nybegynder
05. september 2005 - 22:28 #17
Jeg bruger selv www.unitspeed.dk til mine domæner og er yderst tilfreds. Men de koster lidt mere end f.eks wannafind men jeg syntes de er det værd. Men kvalitet og pris hænger ofte sammen.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
09. september 2005 - 22:25 #18
Jeg synes også du bør kigge på scannet.dk, men hvis du ønsker det lidt billigere er concor.dk rigtig godt. Har selv flere sites hos concor.
Avatar billede annettef Nybegynder
10. september 2005 - 10:04 #19
Jeg har nu valgt et nyt webhotel (hos tablix) og synes det er ved at være på tide jeg får lukket spørgsmålet.

Kalp, skildpadden og leif får pointene for de kom alle med gode forslag.

/Annette
Avatar billede learner Praktikant
25. september 2005 - 18:20 #20
er du så glad for dem?
Avatar billede annettef Nybegynder
26. september 2005 - 21:32 #21
Jeg har faktisk stadig ikke fået flyttet mit domæne, selvom jeg bestilte flytningen og webhotellet d. 4 september - så indtil videre kan jeg ikke sige så meget om Tablix.

Har faktisk undret mig over at det tager så lang tid, for jeg ved ikke om det er normalt!

/Annette
Avatar billede agermose Nybegynder
26. september 2005 - 21:36 #22
hvis det er dk-domæner bør det ske dag til dag, ikke dk-domæner kan tage tid (under en uge), men du burde da have hørt hvorfor det evt. tager tid :-)

/Jan Agermose
Avatar billede casjachan Nybegynder
03. oktober 2005 - 11:42 #23
HOLD JER FRA TABLIX. Jeg har rigtig dårlig erfaring med dem. Det tog 1½ uge at få oprettet et webhotel. Rigtig dårlig service, ingen tager telefonen, priser vises uden moms, hvilket vistnok er i strid med dansk lovgivning, ingen fortrydelsesret når man først har trykket godkend ordre. Kig eventuelt her: http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/ for at se regler for nethandel.

Med hensyn til de oplysninger salgsvirksomheden skal oplyse, har man krav på følgende oplysninger ved køb:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-forbrugere/3/hvor-lang-er-fortrydelsesfristen-og-hvornaar-regnes-den-fra/

Kigger man listen igennem, vil man opdage at der stort set ikke er nogle af de oplysninger man har krav på, som Tablix oplyser om.
Avatar billede annettef Nybegynder
17. oktober 2005 - 21:11 #24
Tidliger var der nogen der spurgte mig om jeg var glad for Tablix. Dengang vidste jeg endnu ikke hvad der ventede mig....

Jeg er langt fra tilfreds med Tablix - mit domæne er stadig ikke flyttet, mit webhotel er heller ikke blevet oprettet, jeg kan ikke komme i kontakt med firmaet og er i det hele taget meget træt af at jeg har betalt dem penge.

Så mit råd er - HOLD JER VÆK FRA TABLIX!

/Annette
Avatar billede learner Praktikant
17. oktober 2005 - 22:28 #25
Det lyder godtnok som et meget dårligt selskab :o(
TABLIX lyder os mere som navnet på en dårlig hovedpinepille :o)

Jeg vil anbefale Surftown og Danhost. Dem er jeg rimelig glad for at bruge.
Avatar billede annettef Nybegynder
18. oktober 2005 - 16:29 #26
Lige en lille tilføjelse....

Nu har jeg langt om længe fået kontakt til Tablix, og deres eneste forklaring på at der endnu ikke er sket noget er at jeg ikke har reageret på de mails de har sendt mig og min tidligere udbyder har heller ikke reageret på de mails de har fået. Problemet er bare at hverken jeg eller min tidligere udbyder nogensinde har modtaget nogle mails....så måske er der noget galt med Tablix's mailsystem.

Så konklusionen må være at jeg ikke aner om firmaet er godt - jeg vil bare sige at det tager en krig at få kontakt til dem, så hvis man ikke har den store tålmodighed bør man nok vælge et andet firma.

/Annette