Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. april 2001 - 17:09 Der er 17 kommentarer

opdatere tekst på en anden side

hejsa folkens

jeg er ved og designe et administrations modul til min website.. men hvis nu jeg har en info side hvor jeg gerne løbe vil kunne updatere min tekst.. og det har jeg ikke lige nogen anelse om hvordan . jeg ved hvordan man ændre en table og ligende... såå hvis der er noget der kan hjælpe vil jeg godt afgive nogle flere points.. eller hvis i bare kan give nogle henvisninger til sites der forklare hvordan :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. april 2001 - 17:11 #1
eh en rettelse ... jeg vil gerne løbende kunne opdatere teksten på min info site :)))))
Avatar billede lojmann Nybegynder
14. april 2001 - 17:13 #2
Brug noget mySQL. Jeg har lavet et par systemer, og et af dem kan du finde på http://cybernerd.dk :)
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. april 2001 - 17:20 #3
hejsa

du har vist misforstået mig lidt..... jeg har lavet mig eget brugersystem .. men jeg er ved og designe det sådan at man kan redigere tekst på min informations side.... det vil sige i korte ord.. jeg har skrevet noget tekst på min side:

www.minside.dk/info/info.php

og den side vil jeg gerne kunne opdatere med noget tekst fra min administrations modul...

hvis du forstår ? :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
14. april 2001 - 17:22 #4
Jeg forstår, men hvis du ikke vil bruge mit system, så kan du jo bare se koden - og derigennem se hvordan man kunne gøre :)
Avatar billede half_d Nybegynder
14. april 2001 - 17:23 #5
du vil vel ha\' et script der smutter ind i info.php filen og skriver noget mere til. Eller at det er en ekstern fil der bliver skrevet til, eller som lojmann siger en database, som din info.php fil så henter det nye tekst fra?

The choice is yours pal.
Avatar billede half_d Nybegynder
14. april 2001 - 17:24 #6
Men til et point?
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. april 2001 - 17:28 #7
hejsa

hmm seføli giver jeg mere end 1 point.. bare rolig ... men først skal vi da lige have fundet ud af det :) .. men som half d siger... jeg vil gerne have et scripts som kan opdatere noget tekst ... på en side... men hvis nu kan man har alt sin tekst i en database kan man vel lave et udtræk fra sin database og tilføje mere eller hvad ? ..
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. april 2001 - 17:29 #8
half d.

men kan det gøres uden database ? ..

men et script der kan skrive noget mere til min info.php fil .. vil oz være godt.. og points kan vi altid snakke om :)
Avatar billede half_d Nybegynder
14. april 2001 - 17:30 #9
Har du adgang til en database?
Begge dele er lige let.

Men databasen er mere fleksibel og lettere at have med at gøre...
(hvilket jo nok gør den lettere...?)

Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. april 2001 - 17:32 #10
half d..

yes jeg har adgang til database.. men da jeg ikke er så voldsom ferm til php ... endnu .... såå jeg står på lidt bare bund :) (hvis du forstår) .... såå hvis kan kan komme med et godt kort eksempel .. kan vi sagtens finde ud af noget med points :)
Avatar billede half_d Nybegynder
14. april 2001 - 17:37 #11
Det kan det sagtens :)
Jeg ville anbefale at bruge en ekstern tekstfil, så hvis den fucker up så er det ikke info.php filen det går ud over. (Evt. kan den så komme med en fejl medd.)

info.php :
<?php
include(\'tekstfil.inc\');
?>

insert.php :
<?
$fp = fopen (\"tekstfil.inc\", \"r+\");
fputs($fp, $tekst);
fclose($fp);
?>

edit.html
<html>
<body>
<form action=\"insert.php\">
<textarea name=\"tekst\">
</textarea>
</form>
</body>
</html>

Det er ikke testet eller noget, det er rent ud af hovedet...
Avatar billede half_d Nybegynder
14. april 2001 - 17:38 #12
Så skal der selvf. smykkereres med lidt laber kode omkring de givne stumper :)
Avatar billede half_d Nybegynder
14. april 2001 - 17:38 #13
Hov, det der kode skulle være et svar!
Avatar billede half_d Nybegynder
14. april 2001 - 17:41 #14
Jeg bliver nød til at smutte.
Mail til mig, på halfdan@REMOVEtopdog.dk hvis der er noget.
(fjern det der REMOVE)
Avatar billede fuckit Nybegynder
14. april 2001 - 18:25 #15
Jeg er ikke blevet særlig klog på præcis hvad det er du vil, men hvis forskellige skal kunne komme med opdateringer, vil database helt klart være at arbejde videre med.
Men hvis det kun er dig selv?:

readfile (\"dinfil.txt\");

Så skriver du bare nyt til dinfil.txt, når det er nødvendigt.

FUCK IT
Avatar billede linux_newbie Nybegynder
14. april 2001 - 18:38 #16
det er kun 1 bruger der skal kunne kommme  med opdatering i starten
:)))))
Avatar billede gibson Nybegynder
15. april 2001 - 14:32 #17
Er der nogen der vil deltage i et php-projekt så se her :
http://www.eksperten.dk/spm/64611