Avatar billede ranger1 Nybegynder
02. september 2005 - 17:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Push to talk

Hmmm en Nokia6230i
Ja jeg har prøvet næsten alt hvad denne telefon kan og det er alt lige fra opkald til live streaming af tv/video fra wap sider på nettet, det sidste jeg mangler at finde ud af er det der " push to talk" er der nogen der ved om det er muligt at koble det sammen med msn eller skype, har nemlig set et program til s60 modellerne som kan bruges sammen med skype eller findes der andre servers eller kildekoder i feks php som kan bruges til det.
Avatar billede a1a1 Novice
02. september 2005 - 18:56 #1
er "push to talk" ikke "bare" chat via sms?
Avatar billede enriko Nybegynder
04. september 2005 - 12:22 #2
Hvad er Push-to-Talk?
Denne funktion beskrives ofte som en walkie-talkie-tjeneste via mobiltelefoner. PoC (Push to talk over Cellular) er en tjeneste, der gør det muligt at snakke en-til-en eller i en gruppe over et mobilnetværk. Tryk en gang på knappen, og alle kan høre, det du siger - slip knappen, og hør de andre tale til dig.

Fordelene ved Push-to-talk
Direkte taleforbindelse er spontant og nemt
Del informationer og oplevelser med det samme, når du ønsker det
Hold kontakten med forskellige grupper, det være sig foruddefinerede, improviserede eller åbne chatgrupper
Forbedrede indstillinger for rækkevidde og roaming over tovejsradio
Sådan fungerer det
Telefoner med funktionen PTT har en særlig PTT-knap, som bruges til at starte en session. En session inkluderer mindst to deltagere. Kun en person kan snakke ad gangen.

jeg har det også selv på min tlf men jeg har ikke roddet med det endnu . jeg har en 3230

beskrivelsen er taget fra www.nokia.dk
Avatar billede ranger1 Nybegynder
04. september 2005 - 20:32 #3
En god kommentar / forklaring enriko
Men mangler stadig en der kan svare på om det er muligt at koble det sammen med msn eller skype eller om der findes noge kode/program i php eller andet til en server
Avatar billede enriko Nybegynder
06. september 2005 - 21:03 #4
det var alt hvad jeg kunne finde på om det.
Avatar billede ranger1 Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:12 #5
nå der er ikke nogen der ved noget om det her endnu så jeg lukker og slukker