Avatar billede skildpadden Nybegynder
02. september 2005 - 17:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ping-komponent

Er der nogen der kender et komponent som man kan pinge med?

Gerne andre end ServerObjects AspPing.
Avatar billede softspot Forsker
02. september 2005 - 17:46 #1
Kan du måske bruge dette til noget?

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/102998-1.shtml
Avatar billede softspot Forsker
02. september 2005 - 17:48 #2
Avatar billede skildpadden Nybegynder
08. september 2005 - 09:09 #3
Tak for dine foreslag. Jeg har endnu ikke haft tid til at kigge på sagerne, men kigger på det i weekenden. Håber det er ok, at du først får svar på om dine forslag fungerer som jeg ønsker :)
Avatar billede softspot Forsker
08. september 2005 - 11:53 #4
Du siger bare til når du er klar :)
Avatar billede aventic Nybegynder
15. september 2005 - 19:06 #5
Undskyld jeg lige skriver til dig her Skildpadden, men det var den eneste måde jeg kunne komme i kontakt med dig...

sagen er: jeg ved du har et hotel hos tablix.net. Så ville jeg lige høre er det meningen at jeg ikke kan skrive www.MITDOMÆNENAVN.dk samme dag som det er oprettet?

Der står nemlig i den mail jeg fik fra dem at mit www.pwnz.dk domæne (mit domæne) skulle virke og være køreklar men www.pwnz.dk virker ikke endnu... eller ftp, webmail osv... hvordan kan det være ?
Avatar billede skildpadden Nybegynder
16. september 2005 - 10:43 #6
aventic: Dit domænenavn er slet ikke oprettet.

Du skal gerne kunne skrive www.pwnz.dk - det kan jeg i hvert fald på alle de WebHoteller jeg har hos tablix.net

Hvornår har du fået mailen fra tablix? Hvis du har fået den inden for de sidste 24 timer, er det sikkert bare et spørgsmål om tid før DK-hostmaster har oprettet domænet.

Ellers så ret da henvendelse til tablix, jeg er sikker på at vil hjælpe dig :)
Avatar billede skildpadden Nybegynder
17. september 2005 - 18:59 #7
Når jeg prøver at anvende den fra 4guysfromrolla.com får jeg nedenstående fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a0046'

Permission denied

/PING.ASP, line 11

Ved du hvad dette skyldes?
Avatar billede softspot Forsker
17. september 2005 - 23:15 #8
Nu er det jo ikke nemt at finde rundt i alt det kode du har postet ;), så jeg gætter mig lige lidt frem...

1. IUSR her ikke rettigheder til at skrive den temp-fil som doping.bat gerne vil lave.

2. IUSR har ikke rettigheder til at instantiere WScript.Shell.

3. IUSR har ikke eksekveringsrettigheder i den folder hvor doping.bat ligger.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
18. september 2005 - 10:34 #9
Jeg er ret sikker på at det er dit punkt 2 som der er tale om. Ved du hvordan jeg retter dette?
Avatar billede softspot Forsker
18. september 2005 - 11:55 #10
Hvordan ser koden ud omkring fejlen?
Avatar billede softspot Forsker
18. september 2005 - 12:10 #11
Iflg. mit registry, så hedder den komponent som WScript.Shell ligger i wshom.ocx og den ligger i Windows/system32-folderen. Jeg er ikke sikker på om det er den du skal give IUSR rettigheder til at læse og udføre, men det kan du da prøve i første omgang.

Men det er kun hvis fejlen opstår i linien med Server.CreateObject, hvis den opstår senere, så er det ikke rettigheden til at oprettet en instans af objektet der er problemet.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
19. september 2005 - 16:09 #12
Fejlen opstår i denne linie:

RetCode = WShShell.Run("C:\Inetpub\vhosts\DOMAINE\cgi-bin\DoPing.bat " & IP & " " & FileName, 1, True)
Avatar billede skildpadden Nybegynder
19. september 2005 - 16:12 #13
Det hjælper umiddelbart ej heller noget at ændre rettighederne til wshom.ocx
Avatar billede softspot Forsker
19. september 2005 - 16:16 #14
Nej, for det er nok snarere pkt. 1 i min liste der er problemet. Når du kalder denne DoPing.bat på denne måde, så er det IUSR der kalder den og hvis IUSR ikke har rettigheder til at skrive den midlertidige fil som DoPing.bat producerer, så vil den fejle. Det du skal gøre er altså at check rettigheder på DoPing.bat og sikre dig at IUSR har både læse-, eksekveringsrettigheder til DoPing.bat og skriverettigheder til den folder hvor DoPing.bat skriver sit output...
Avatar billede skildpadden Nybegynder
28. marts 2007 - 14:36 #15
Svar