Avatar billede 4b4 Nybegynder
02. september 2005 - 11:05 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Gode/Dårlige ting ved dette site

Personligt site med CV, nyheder, gæstebog mm.

http://kasper.bergsorensen.dk/

Hvad er godt, hvad er skidt, og er det noget i selv ville have gjort anderledes?

Helhedsvurdering?
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. september 2005 - 11:30 #1
Mouse over linjen synes jeg er en dårlig ide, hvis man ikke tilfældigt kører musen over, finder man aldrig indekset. Ellers er den fin.
Avatar billede apo Praktikant
02. september 2005 - 16:17 #2
Jeg antager at du er fuldstændig ligeglad med om Google og andre søgerobotter indekserer dit website - For det er jo komplet ligegyldigt om sitet bliver fundet af brugerne; Du har sikkert kun lavet det for at du selv skulle have noget at kigge på ;-)

Det jeg vil sige med det er, at du har AL for lidt tekst på din forside til at Google indekserer den. _Hvis_ jeg alligevel skulle tage fejl på det punkt, vil Google kun indeksere din forside fordi den ikke kan følge din flashmenu (Og derfor ikke kan finde links til dine andre sider).

Google og andre søgerobotter kan _ikke_ læse flash. Derfor vil dit site se ret øde ud i en robots 'øjne', og vil ikke få tillagt en værdi af betydning. Når dine potentielle besøgende søger efter sites som dit, vil de ikke finde det via Google - Du har ingen, for søgemaskinerne, læsbare søgeord og ender formentlig bagerst i søgeresultaterne (Hvis du overhovedet kommer med i resultaterne).

Samtidig er dine sider mangelfulde når det kommer til HTML - Du har ikke en fuld DTD i toppen, har en mangelfuld <head>-sektion og du skriver oldnordisk HTML.

Flash ser skide smart ud og er populært blandt sites, der ikke ved hvad de ellers skal lokke besøgende til med. Men jeg har kun set få sites hvor designeren faktisk har forstået hvordan det skal bruges effektivt, i samspil med HTML og CSS: Det er som regel sites, der primært benytter HTML og CSS, og kun enkelte steder benytter flash til at skabe effekter og nogle få funktioner.
Avatar billede apo Praktikant
02. september 2005 - 16:26 #3
Lidt nyttig læsning om søgemaskineoptimering:
http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Nyttig læsning om HTML og CSS:
http://www.w3.org/

Og der er mere hvor det kommer fra ;-)
Avatar billede apo Praktikant
05. september 2005 - 15:25 #4
Har du givet op?
Avatar billede alivedk Nybegynder
07. september 2005 - 14:15 #5
who cares om søgemaskiner? Der er bare en smule tags i index og så er den fixed. Hvorfor lave det store problem ud af det, når denne kategori netop hedder "design" ?
Avatar billede alivedk Nybegynder
08. september 2005 - 15:59 #6
Lukker. Kom igen kommentarer om designet, som denne kategori referer til.
Avatar billede alivedk Nybegynder
08. september 2005 - 15:59 #7
!
Avatar billede apo Praktikant
09. september 2005 - 19:22 #8
alivedk > Hvordan kan du egentlig lukke et spørgsmål som 4b4 har oprettet? (Tjek exp reglerne)

Fair nok at du vælger ikke at tage søgeindeksering, HTML og CSS alvorligt. Your loss.
Avatar billede apo Praktikant
09. september 2005 - 19:51 #9
... Og for en god ordens skyld, hedder kategorien ikke 'Design', men 'Sitevurdering'.

"Hvad er godt, hvad er skidt, og er det noget i selv ville have gjort anderledes?"

Sætningen lægger vel op til at man kan kommentere det, man selv ville have gjort anderledes; Hvilket jeg gjorde.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
09. september 2005 - 22:27 #10
Sidder ved familiens computer, og min storebror har også en konto, derfor.

Kategorien hedder SITEVURDERING, og er en under kategori af DESIGN.. ærgo er det designet det handler om. Hvis man vil have tjekket sin side for småting som meta tags, kan man spørge i HTML kat. som er nyttig til det!
Avatar billede 4b4 Nybegynder
09. september 2005 - 22:31 #11
Enough said.. Godnat :)
Avatar billede tolderberg Nybegynder
16. september 2005 - 23:52 #12
Hej

Jeg henvender mig lige til 4b4 i stedet. Det er en superfed side du har flashet sammen. Gode farver og fonte. God disponering af siden (med 19" 1280*1024), da det jo er en profil side. Mht. menuen ville jeg da skrive "menu" på den bjælke der aktiverer den. Bare sådan lidt diskret du ved. Det ødelægger ikke noget, og jeg tror folk finder den.
Fed side

/tolderbamse