Avatar billede powertools Nybegynder
02. september 2005 - 10:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

flere webshops skal benytte samme betalingsgateway

Hej folkens.

jeg har nogle webshops som jeg gerne vil have til at benytte samme betalingsgateway. PBS har fortalt mig at dette kun kan lade sig gøre hvis selve bestillingen finder sted på det domæne som har betalingsgatewayen (betalingsdomænet) dvs. at kunden kan frit kigge rundt på en webshop og lægge produkter i kurven, men når han skal til at bestille skal han sendes over til betalingsdomænet, hvor han udfylder sine data osv betaler online. Mit spørgsmål er derfor: hvordan kan man overfører indholdet fra indkøbskurven fra et domæne til betalingsdomænet? Betalingsdomænet ligger hos én host og butikkerne hos en anden (grundet prisforskel i hosting) og bruger derfor forskellige servere.

Kan du hjælpe mig med at opklare dette eller komme med andre ideer til hvordan jeg kan bruge kun et betalingsdomæne til flere butikker giver jeg 200 point til det bedste svar.
Avatar billede cybermike Nybegynder
02. september 2005 - 13:24 #1
Det kommer an på hvilken webshop du har, for det er jo bare et specialkodet billing modul. Send en ssl'ed get-request med info om det beløb der skal betales, send en tilbage når betalingen er gennemført. Det er ikke det store hokus pokus?

Men afhænger som sagt af din webshop.

  Mvh
Mikkel C.M.Christensen
Avatar billede powertools Nybegynder
02. september 2005 - 20:18 #2
Hej Mikkel. Mine shops er kodet i php  (kodet fra bunde) og jeg benytter en betalingsgateway hos webhosting. jeg er ikke eksperten på kodningsområdet - Hvad skal der til for at gøre det du foreslår? På forhånd tak.
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
03. september 2005 - 22:41 #3
Du må ikke benytte samme gateway til flere shops/firmaer
Avatar billede powertools Nybegynder
03. september 2005 - 23:50 #4
ackers.tk - da det er det samme firma som ejer alle webshopsene og dette tydeligt fremgår på shopsene samt at bestillingen foregår på firmaets hjemmeside er dette fuldt ud lovligt. Har du en løsning på det beskrevne problem ser jeg frem til endnu en post fra dig.
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 23:57 #5
ackers.tk -> Har du nogen yderligere info på det ?
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 00:00 #6
Da du bruger en Betalingsgateway skal du have dem til at godkende at der kommer betalinger fra forskellige domæner.
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
04. september 2005 - 00:04 #7
desværre - men det står vel et sted på sort på hvidt
Avatar billede powertools Nybegynder
04. september 2005 - 10:14 #8
jeg vil sætte pris på at få et svar på mit spørgsmål i stedet for at diskutere ting som er irrelevante.
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 10:21 #9
Nu skriver du ikke hvem du bruger som Betalingsgateway, men prøv at hive fat i dem og hør hvad I kan gøre ?

Jeg kan ikke se det skulle være et problem, men det kan din betalingsgateway være med til at vurdere. Jeg ved fra mig selv at det er godt nok 1 site som har 2 forskellige shops og det er i hvert til fald ikke et problem.
Avatar billede powertools Nybegynder
04. september 2005 - 10:29 #10
Hej Leif. som jeg har skrevet lidt længere oppe så bruger jeg Webhostings betalingsgateway, og de siger at jeg bare skal kode mig ud af det... Derfor har jeg lavet dette indlæg i håb om at der er nogen som har prøvet det. Mikkel skriver lidt længere oppe om "Send en ssl'ed get-request med info om det beløb der skal betales, send en tilbage når betalingen er gennemført" men jeg har brug for at få det uddybet. Er det noget du kan gøre?
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 10:38 #11
Kan du ikke lave en overførelse af beløb og ordrenr. til siden hvor du allerede har en fungerende shop lade den tage sig af betalingen med indtastning af kortnummer osv. får den godkendt hos gatewayen og sende brugeren tilbage via siden ?

Var det kringlet ?
Avatar billede powertools Nybegynder
04. september 2005 - 11:32 #12
nej, det lyder meget simpelt det du beskriver, men det er netop overførelsen som er problemet...mine shops bruger i øjeblikket sessions og man kan ikke overføre sessions mellem to forskellige servere. så der skal noget andet til.
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 11:37 #13
Jeg ville lave det hele i sessions som du gør nu, men når jeg så trykker betal ryger det ned i databasen og sendes videre med 2 ting, beløb og ordrenr. til www.domæne.dk/shop2/index.php?ordre=15798&amount=12000 (www.domæne.dk er det domæne med den oprindelige forretning), her taster jeg så mit kortnr og bliver godkendt, det sendes så tilbage igen til www.domæne1.dk/slut.php?ordre=15798&staus=ok og de skriver OK i databasen til ordren.
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 11:39 #14
Bare husk at oplys alle ting som du skal til brugeren.
Avatar billede powertools Nybegynder
04. september 2005 - 20:14 #15
PBS stiller det som krav at selve bestillingen foregår på 'hovedsiden' og at man med andre KUN må vælge varerne på de forskellige shops. Derfor er det stadig et problem at få selve varespecifikationen sendt med over til hovedomænet.
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 20:33 #16
Er det ikke bare domænet de kigger ?

Jeg har da en forretning hvor på samme domæne ligger der 2 shops og vi har da kun 1 merchant ID hos PBS.
Avatar billede powertools Nybegynder
10. juni 2011 - 17:24 #17
hej Leif. Denne tråd har vist været åben for længe. du får point
Avatar billede leif Seniormester
11. juni 2011 - 10:56 #18
Svar.