Avatar billede elge Nybegynder
01. september 2005 - 22:43 Der er 20 kommentarer

finde http adresse

har et D-link DWL-900AP+ access point, hvor der i manuelen står jeg skal taste http://192.168.0.50 for at opsætte AP! men der sker ingenting, hvorfor?
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 22:46 #1
Håber du har skrevet det i et browservindue  he he

Prøv eller http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1
Avatar billede driis Nybegynder
01. september 2005 - 22:55 #2
Eller prøv at køre "ipconfig" i en commandprompt, og gå så ind på den IP der står som "Default Gateway" ( i en browser ).

F.eks. hvis gateway er 192.168.10.1, skriver du i adresselinien:
http://192.168.10.1
Avatar billede kenp Novice
02. september 2005 - 20:48 #3
Du skal være opmærksom påa t du skal have en ip-adresse inde for samme range som dit AP så hvis du ikke er det så skal du ændre din ip-adresse så den kommer inde for samme.
Avatar billede michaels102 Nybegynder
03. september 2005 - 22:13 #4
Det er fis i en hornlygte at dit ap skal have ip nr 192.168.0.50

Normal opsætning
ap'en giver du på indersiden af nettet ip nr 192.168.0.1
din computer giver du så ip nr 192.168.0.2 - subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.01
og så de 2 dns'r de er forskellige ud fra hvem din ISP er. I tilfælde det er tdc hedder den primære 194.239.134.83 og 193.162.153.164 (sekundær)

Hvis du nu er i tvivl om du har hul igennem til ap, kan du starte en dos prompt "Kommandoprompt" hedder den i windows xp, og hvis det er tilfældet at du køre xp, ligger det i start > Programmer > Tilbehør men den starter du og skriver, ping 192.168.0.1 hvis du har givet dit ap det ip nummer, hvis du har givet det 192.168.0.50 så skriver du ping 192.168.0.50 og der der så sker er der bliver sendt 4 netværks pakker gennem nettet til din ap, og er der hul igennem kan du se hvor hurtig det er gået, og i tilfældet der ikke er hul igennem vil den timeout...

Så det med at kommer til opsætning på din ap kan der være flere ting der spiller ind.
F.eks at du rigtig nok skal skrive http://192.168.0.1 men kan godt være på en anden port, hvis så står det i din manual. det du bare gør for at bruge en anden port er at du skriver lige klods op af det sidste ip nummer en :portnummer... "http://192.168.0.1:10500 hvis port nummert skal være 10500. ting 2 kan være at du skal tilslutte den din pc med et "Kan ikke lige huske om det er et krydset eller ligeud patch kabel "Alså standard net kabel"

Håber det hjalp dig lidt på vej
Avatar billede kenp Novice
03. september 2005 - 23:16 #5
michael102 -> dine fine oplysninger er jo kun gode hvis det er en router han har... han skriver han har et AP det er 2 forskllige ting.
Avatar billede michaels102 Nybegynder
06. september 2005 - 19:10 #6
Jeg går jo ud fra at han tilslutter den et eller andet, han kan jo ikke rigtig bruge den til noget, hvis han ikke tilslutter den en router eller en switch
Avatar billede kenp Novice
06. september 2005 - 22:04 #7
jooo kan man godt bare mere besværligt at sætte op.. men han kan faktisk få kontakt til den ved at gøre som jeg skrev.
Avatar billede elge Nybegynder
10. september 2005 - 23:41 #8
jeg tilslutter min ap direkte fra stikket i væggern. Bor på kollegie hvor vi har lokalnetværk....
kan ikke hitte ud af at få 'sikret' min forbindelse til ap'en..
Avatar billede kenp Novice
10. september 2005 - 23:56 #9
har du i det hele taget gjort noget af det vi skrev?
Avatar billede elge Nybegynder
15. september 2005 - 20:28 #10
altså okay det er meningen jeg skal ind og have en nøgle, ik? så jeg kan sikre min forbindelse til AP'en, som i øjeblikket står piv-åben... Jeg troede det bare var at følge manualen der er med til den, men ak.
Avatar billede elge Nybegynder
29. september 2005 - 11:54 #11
okay.... ER ikke kommet meget længere. I min manual står der at jeg skal configure mit access point via en computer der er forbundet med min switch eller router. Men som før skrevet bor jeg på et kollegie, hvor vi jo 'bare' henter signalet ud fra væggen. Kan jeg ikke sikre min forbindelse til AP'en på en anden måde??? Som skrevet har jeg fin forbindelse til nettet...
Avatar billede kenp Novice
29. september 2005 - 11:59 #12
står der ikke i manualen hvilken ip-adresse den har? hvis ja så skal du stadgivæk give din computer en ip-adresse inde for samme range for at kunne komme i kontakt med den... det blev også skrevet her Kommentar: kenp
Avatar billede elge Nybegynder
29. september 2005 - 21:58 #13
tjoe der står en IP-adresse i manualen, og hvordan er det jeg giver min computer en Ip-adresse indenfor samme range, når nu jeg får en servertildelt en af slagsen?
Avatar billede kenp Novice
30. september 2005 - 08:32 #14
højreklik netværkssteder ->egenskaber ->højreklik på din lanforbindelse ->egenskaber ->marker tcp-ip ->egenskaber

der kan du så angive en ip-adresse.. når du er færdig med at konfigurer dit ap sætter du den tilbage til dhcp.
Avatar billede elge Nybegynder
30. september 2005 - 17:25 #15
og hvordan er det jeg finder ud af hvilken Ip adresse mit AP har? er det den der står i manualen? Hvis jeg også skal ændre den som 'michaels102'skriver, hvor ør jeg så det?
Avatar billede kenp Novice
30. september 2005 - 21:56 #16
ja det er den som står i manualen... det retter du også inde i dit ap
Avatar billede elge Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:14 #17
Argh nu troede jeg lige det gik så godt, men ak! Jeg gjorde som i skrev og kom ind på konfigurations-siden. Lavede password, men da jeg så senere ville logge ind på samme måde kunne jeg ikke få lov. Nu har jeg 'genstartet' mit AP og ville så starte helt forfra, men af en eller anden grund skal jeg logge på DWL-G700AP (mit er og iflg manualen skulle det være DWL-900AP+), når jeg skriver admin og lader password stå blankt bliver skærmen hvor jeg skal skrive det ved med at poppe op, kan ikke komme ind på konf. siden :-(...
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2005 - 12:23 #18
dvs at du efter du har lavet password om kan du ikke komme ind og ændre på den efterfølgende?
Avatar billede elge Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:49 #19
det er korrekt. Jeg har prøvet det rigtige password men ak og jeg har trykket på reset knappen på mit AP, men stadig uden held.. Og som sagt er det som om den nu skriver at jeg skal logge på DWL-G700AP!
Avatar billede kenp Novice
15. oktober 2005 - 11:03 #20
nu kan det være ldit svært at sige hvad som er sket lige nu... så meget svært at hjælpe videre.