Avatar billede arcanex Nybegynder
01. september 2005 - 20:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af nyt grafikkort

Hej, jeg står og overvejer at købe et nyt grafikkort, til omkring 1000kr.

Mit system er

2.4p4 800fsb
1gb ram
Geforce4ti4200

Kan det betale sig at købe et nyt grafikkort? Eller er det bare penge ud af vinduet.

Kortet har kørt rigtigt godt i lang tid, men begynder efterhånden at hale efter de nye spil. Så ønsker at få et kort hvor jeg kan køre de nye spil i rimelig opløsning, især World Of Warcraft.

Er der nogle der kan give mig et indblik i hvilket kort der ville yde bedst i forhold til prisen ?

PS det skal være agp :)
Avatar billede rebecca Novice
01. september 2005 - 23:01 #1
Dette kort burde kunne klare dine krav >>> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115510
Avatar billede arcanex Nybegynder
01. september 2005 - 23:36 #2
havde overvejet dette kort
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=V9999/TD/128MB&goto=productinfo&mainfunc=link

Lyder meget billigt, da de normalt ligger omkring 2000 for samme kort.
Avatar billede rebecca Novice
02. september 2005 - 00:34 #3
Også et udmærket kort men jeg ville dog alligevel tage et 6600GT da det har GDDR3 ram, og en hurtigere hukommelses hastighed.

Ps....Har selv et 6600GT kort og det kører bare super
Avatar billede rebecca Novice
02. september 2005 - 00:35 #4
Ps....Desuden hvis du er til overclockning kan man også dette med et 6600Gt
Avatar billede mrrius Nybegynder
02. september 2005 - 10:11 #5
du behøver bare at ofre ca 1200 kr og køb den asus som arcanex har linket til...
her kan du se hastighederne på agp x8 grafikkortene. http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/vga-charts-pcie-02.html#3d_mark_2005
med den skulle du ikke have problemer med at køre spillene. det eneste du skal tænke på er at du skal min have 400w , og måske 450w alt efter hvilken strømforsyning, du køber , og hvor meget extra blæser, lys harddisk osv du har tilsluttet
Avatar billede arcanex Nybegynder
02. september 2005 - 11:00 #6
Det er også det jeg heller mest til, og kan se på de benchmarks at det er betydelig hurtigere i alle testene. Jeg siger mange tak for svarene, smid et svar mrrius, og pointene er dine.
Avatar billede mrrius Nybegynder
05. september 2005 - 10:33 #7
ok