Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 15:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

er der en der vil tjekke om der er hul igennem?

hej
Jeg sidder og roder med at oprette en Webserver gennem IIS
på en Win-xp pro maskine,jeg har gennem ErrowNet købt en fast public IP adresse og tilmeldt mig på gratisdns.dk, men jeg kan ikke se om der er "hul" igennem, for hvis jeg skriver mit Domain navn, skriver den "siden kan ikke vises" skriver jeg min lokale LAN ip så virker det, mit Damain navn er "http://tomharthimmer.dk"
er der lige en der vil tjekke om det virker?
det skal lige siges,det er kun en prøveside
VH. Tom
Avatar billede medions Nybegynder
01. september 2005 - 15:32 #1
Nope, der er ikke hul igennem

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
01. september 2005 - 15:33 #2
Det er højst sandsynlig din port 80 som ikek peger rigtig! - du skal i din router sætte port 80 til og pege på din interne IP adresse!

//>Rune
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2005 - 15:38 #3
Herfra giver det dns navn intet resultat
Avatar billede medions Nybegynder
01. september 2005 - 15:42 #4
Hmm du, domænet tomharthimmer.dk er slet ikke registerert! - mener du ikke nærmere harthimmer.dk ?

//>Rune
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 15:45 #5
Jeg har sat port 80 til at pege på min interne IP adresse, prøv lige med min Wan ip  82.147.249.136.
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 15:49 #6
Nej det skulle være tomharthimmer.dk, (harthimmer.dk er der vist en dame der har)
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 15:51 #7
Hvor lang tid går der fra man opretter sig på Gratisdns til det virker, for jeg oprettet mig igår kl. ca 18,00?
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 16:03 #8
gratis dns har såvidt jeg ved ikke noget med det .dk domæner at gøre
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 16:15 #9
Jeg syntes gratis dns er svær et finde ud af og det er muligt fejlen ligger der
men selv om man har en fast IP adresse, kan man så ikke bruge Dyndns.dk det er ihvertfald til at finde ud af?
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 16:46 #10
inden du begynder at lege med gratisnds så sørg for din IP er tila t komme i kontakt med udefra (det andet komemr nemlig ikke til at virke før det spiller)
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 17:14 #11
er der så en der vil prøve at sende et ping på 82.147.249.136 tak.
Avatar billede cpufan Juniormester
01. september 2005 - 17:15 #12

der kan gå op til 24 timer,
Avatar billede cpufan Juniormester
01. september 2005 - 17:15 #13

der kan jeg se en side
Avatar billede cpufan Juniormester
01. september 2005 - 17:19 #14
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 17:34 #15
Hvis du cpufan kan se en side på IP adressen så må det jo være min domain registring der er noget galt med, ja så må jeg rode lidt med det.
hvad kunne du se cpufan?
Avatar billede cpufan Juniormester
01. september 2005 - 17:52 #16
blot en kort tekst:
"dette er en prøve,Hvis nogen kan se dette så virker det hilsen TP"
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 18:10 #17
Jeg siger tak for hjælpen.
hilsen Tom