Avatar billede etrebla Nybegynder
01. september 2005 - 13:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fange URL-variable + et par andre småspørgsmål

Hvordan "fanger" man variable medsendt i URL'en (f.eks www.domain.dk/file.aspx?variabel=tekst&var2=77) ?

Kan man lave en "redirect" til en anden url, svarende til php's header("location:...") og javascripts document.location = ... ?

Hvordan kombinerer man tekststreng og variabler?
(som php's $str = "tekst og ". $var ." sammen";)

på forhånd tak...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2005 - 13:52 #1
du kan konkatanere strenge med +
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2005 - 13:53 #2
du kan redirecte med

Response.Redirect("din url");
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2005 - 13:54 #3
prøv

Request.QueryString["var2"]
Avatar billede etrebla Nybegynder
01. september 2005 - 14:34 #4
thanx...

hoov, ingen accepter-knap .... du ved det er rigtigt, så smid et svar ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2005 - 14:37 #5
svar
Avatar billede etrebla Nybegynder
01. september 2005 - 15:32 #6
thanx igen
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:56 #7
du kunne msåeke finde tid til at give feedback i dine andre spørgsmål ??
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 19:35 #8
og du kunne måske undlade at poste den slags i et spørgsmål som blev
pænt afsluttet i løbet af en time !!
Avatar billede screem_brille Novice
26. september 2005 - 04:54 #9
arne_v næ for spørger undlader fint at svare i den rigtige tråd, http://www.eksperten.dk/spm/633220 og da spørger ikke vil svare der, så har jeg ingen problemr med at rette henvendelse til vedkommende i andre spørgsmål. (men måske 2 måneder ikke er nok til at kunne skrive om spørger kunne få det til at virke eller ej...)

Ps sjovt nok har jeg fået en klage over jeg har bedt spørger om at give feedback i sine åbne spørsmål, ja hvilken frækhed det er (til den som har klaget, i guder da kan jeg kun sige)