Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 12:30 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvad for et grafikkort til Battlefield 2?

Hey hey...
Jeg skal ud og bruge nogle penge på et nyt grafikkort, og det er primært til Battlefield 2... Jeg er lidt i tvivl om hvad for et jeg ska vælge... Jeg vil bruge ca. 3500kr, så det skal kunne trække spillet så godt som optimalt.. Jeg har altid haft Geforce og har næsten kun haft gode oplevelser med det, så det skal helst være sådan et... Men er der nogle der ved, hvad for et der vil egne sig bedst til Battlefield 2?
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 12:40 #1
Hvilken maskine skal det passe i?
Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 12:50 #2
En pentium 4...
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 12:51 #3
øhhh kom nu med lidt mere info!
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 12:56 #4
Spørger du ikke om det samme her
http://www.eksperten.dk/spm/644477

Er du færdig der, så kan du lukke dette.

Dette er fra 2004 så det må vel siges at være forældet
http://www.eksperten.dk/spm/569506

Sådan lukker du
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 12:57 #5
Beskrivelse    Værdi
PC
Operativ System    Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack    Service Pack 2
DirectX    4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Motherboard
CPU Type    Intel Pentium 4, 2400 MHz (18 x 133)
Motherboard Navn    Asus P4S533-X  (6 PCI, 1 AGP, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Motherboard Chipset    SiS 645DX
System Hukommelse    512 MB  (PC2700 DDR SDRAM)

Grafikkort
Grafikkort    NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X  (128 MB)
3D Acclerator    nVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X
Skærm    ImageQuest P910+  [19" CRT]  (13081076)
Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 13:00 #6
Nej det var ikke primært hvad for et grafikkort det skulle være...
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 13:02 #7
Synes 3500 kr er lige i overkanten til den maskine.

Dine RAM er på 330MHz så allerede DER er der en lille flaskehals.

Jeg vil anbefale en leadtek 6600GT til 13-1500 kr eller et 6800 til 1200 kr ca.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119558

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587

Begge bruger GDDR3
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 13:03 #8
Forstår, men du virker som du siger tak for hjælpen i http://www.eksperten.dk/spm/644477
Er du færdig der, så kan du ligeså godt bede folk smide et svar og lukke ned.
Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 13:04 #9
Er det godt nok??? Synes da det skal være 256ram... Det skal kunne kører spillet godt
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 13:08 #10
RAM'ene er ikke udelukkede bestemmende for for godt spillet afvikles. Disse bruges generelt bare til at varetage store billeder. JA, dette er vigtigt hvis du skal spille i kæmpe opløsninger!

Det er vigtigere du finder en gylden mellemvej i maskinen
Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 13:10 #11
Okay... Vil det her grafikkort kunne kører i næsten den bedsteoplysning???
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 13:13 #12
Ja, det skal du ikke være nervøs for.

VIL du bruge 3500 kr på et kort, så ville jeg kigge efter Leadtek's 6800GT eller ATI's 800 eller 850
Avatar billede mrrius Nybegynder
01. september 2005 - 13:25 #13
jeg vil ikke ofre ret meget , på et nyt grafikkort , før du en dag skifter bundkortet , til en som kører andet end agp...
her er en link , så du kan se hastigheds forskellene på de forskellige agpx 8 grafikkorts... http://edb-tidende.dk/article.php?id=34

Der er nogle ting du skal holde øje med. hvor stor en strømforsyning har du?
Geforce grafikkortene , bruger mest strøm , og geforce 6600gt og geforce 6800 bruger mest strøm , af dem jeg har nævnt ( de afgiver også mest varme )jeg vil mene at du helst skal op min 400w måske enda helt op i 450 w for morderne geforce grafikkorts.
Radeon 9800 pro , kan (alt efter hvor meget udstyr der er i computeren) køre på 350 w , helst 400 w. Intel cpuér bruger mere strøm end tilsvarende amd-puuér , så derfor vil jeg nok anbefale min 400 w strømforsyning (450w hvis du vælger en af geforce grafikkortene. Hvorfor en af grafikkortene du vælger , er nok nogenlunde ligemeget, da de allesammen er kraftig nok til battlefield2. geforce 6800 skulle gerne være den hurtigste af de 5 jeg nævner, så den vil jeg nok vælge. Radeon 9800pro all in wonder , kan det hele , så den kunne jeg også finde på at vælge , bare for at kunne det hele.
en anden ting , er at alle radeon grafikkortene jeg har nævnt , kører 256bit , hvor geforce grafik kortene , der er det kun geforce 6800 som kører 256 bit
Men du kan få udemærkede grafikkorts , som radeon x700, radeon 9800 pro, geforce 6600gt og geforce 6800  alle sammen for under ca. 1200 kr
radeon 9800 pro all in wonder -> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=45888
geforce 6600gt                -> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115510
geforce 6800                  -> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587
radeon x700 pro 256mb        -> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139111
radeon x700 128 mb            -> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139113
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 13:39 #14
"Der er nogle ting du skal holde øje med. hvor stor en strømforsyning har du?
Geforce grafikkortene , bruger mest strøm , og geforce 6600gt og geforce 6800 bruger mest strøm , af dem jeg har nævnt ( de afgiver også mest varme )jeg vil mene at du helst skal op min 400w måske enda helt op i 450 w for morderne geforce grafikkorts.
Radeon 9800 pro , kan"

Vås!

400W er ALT nok på en stabil PSU!

Hans Ti4200 er forældet nu, og vil ikke kunne køre nye spil tilfredsstillende.

Begge kort jeg linker til ( 6600GT og 6800) bruger begge GDDR3.

GDDR3 der er fremstillet af ATI har faktisk de samme spec som DDR2 men varme problemet er blevet væsentligt forbedret! Derfor tilbyder disse langt højere hastighed.

I modsætning til DDR2 bruger GDDR3 "internal terminators" som igen gør dem bedre i stand til at varetage bestemte grafiske krav! Bl.a kan GDDR3 overfører 4 bits pr. pin i 2 klok cykles.

Antallet er RAM er ikke SÅ vigtigt som jeg skriver.
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 13:46 #15
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce6600g-games_28.html

http://www.computerbase.de/artikel/hardware/grafikkarten/2004/test_nvidia_geforce_6600-serie/5/

Men enig med mmrius. Et for stort grafikkort vil være spild her.

Men på den anden side, så har du et godt kort når/hvis du senere vil opgradere resten :D
Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 13:46 #16
Mange tak for hjælpen.. Det sidste spørgsmål jeg har, er hvad for et af de 2 du har nævnt ville du vælge???
leadtek 6600GT til 13-1500 kr eller et 6800 til 1200 kr ca.
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 13:48 #17
Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 13:53 #18
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 13:55 #19
Fino kort
Avatar billede mrrius Nybegynder
01. september 2005 - 13:56 #20
du skal vel vælge geforce 6800
Som du kan se på den skema jeg vedlage , så er geforce 6800 den hurtigste af de nævnte , og det skyldes jo , som huset skriver at de bruger hurtigere ram , men geforcene bruger mest strøm , og afgiver mest varme , det skal man også overveje.
en af grundene til at radeon grafikkortene alligevel kan følge med , selv om ram er langsomere , er opbygningen at grafikkortene , f.eks at de er 256 bit. samt den måde de regner på
Du skal nok ikke regne med at den grafikkort du køber nu , vil blive brugt i din næste computer, da vi kun har kikket på agpx8 grafikkortene.
Avatar billede cocioman Nybegynder
01. september 2005 - 13:59 #21
Okay tak for hjælpen begge 2...
Avatar billede huset Praktikant
01. september 2005 - 14:03 #22
PCI Express er slet slet ikke udnyttet optimalt endnu. Derfor følger AGP 100 % med endnu. Fordelen med Express er de ekstra baner til overførsel. Dermed ikke sagt det er bedre. Fordi man kører alene på motorvejen og kan kører 180 i bilen på trods af vejen kan bærer 500 kilometer i timen er det ikke ensbetydende med bilen kan køre det.

Get my drift?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2005 - 21:19 #23
6800GT i en maskine med 2.4 GHz?
Tjah - overkill?
Kan du udnytte kortet fuldt ud? Nej.

Men cocioman - det er op til dig selv :)