Avatar billede breaker Nybegynder
14. april 2001 - 12:08 Der er 21 kommentarer

Silvarado vs. Zalman 100% kobber

Hejsa jeg vil bare hører hvilken køler der er bedst.. Man har jo hørt så meget om Noisecontrol og deres køler men Zalman ser for vild ud noget som har erfaringer med Dem
Avatar billede teknik Juniormester
14. april 2001 - 13:22 #1
Som det ses af testen her : http://www4.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/cooler-02.html
så er Silverado nærmest \"i en klasse for sig selv\", når det gælder støj/ydelse.

Mht. sølv vs. kobber, så er varmeledningsevne i sølv jo bedre, med 4,2 mod kobbers 3,9

Da Zalman ikke er med i testen er det svært at sige hvilken der er \"bedst\", men hvis du vil undvære den sædvanlige larm fra en højeffekts køler, så er silverado absolut i topklasse.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
14. april 2001 - 13:23 #2
Bruger ikke selv silverado, men ved at fx. Xtom` har gode erfaringer med dem.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
15. april 2001 - 17:59 #3
Jeg ville sige at du skulle vælge en Zalman, fuck de spakker røv.
Er det en Zalman CNPS3100-GOLD du vil måske vil ha\'?

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede krusell Nybegynder
15. april 2001 - 18:01 #4
Nogen der har et link til en Zalman?
Jeg har Silverado50 og den er for vild :-)
Larmer nada, men fylder og kan være drilsk at montere...
Avatar billede sutminmega Nybegynder
15. april 2001 - 21:03 #5
Jep, jeg har og den er: http://www.zalman.co.kr

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede brianlund Nybegynder
15. april 2001 - 21:05 #6
Man kan se dem på www.kylning.com

Er de virkelig så gode?

sutminmega>>>>>>
Har du en? Hvad er dine resultater?
Avatar billede sutminmega Nybegynder
15. april 2001 - 21:53 #7
Nope, men jeg ska\' ha\' en lige så snart jeg har råd, men siger det her ik alt:

100% copper-based Noise Prevention (NP) Flower Heatsink (FHS) - World\'s highest performance heatsink manufactured by Zalman

(1) Features
- No noise or vibration is caused by the Zalman CPU coolers in Silent Mode.
- The FHS is made of pure copper for effective heat dissipation
- CNPS3100-GOLD is plated with pure gold.
- Separation of the FHS from the CPU fan prevents transfer of the fan\'s vibration to the CPU.
- Use of 80-mm fan (FB176) enables cooling of the motherboard chipset as well as CPU to be cooled.
- CPU can be cooled down to an optimal temperature without generation of noise. - More stable operation of CPU is ensured in overclocking environment.
(*Zalman is not responsible for any damage to system and/or CPU caused by overclocking)

(2) Parts
1) FHS :ZM65BC-CU-(GOLD)
2) NP FAN & Bracket :FB176D(E)
3) Thermal grease
4) Screw bolts (Inch-sized/mm-sized bolts)
5) Clip
6) Noiseless connector

(3) FHS Specification
- Dimension: 95~110mm Length / 52 mm width / 65 mm Height
- Fin Length: 65 mm
- Number of Fin Groups : 53~60
- Fin Thickness : 0.3 mm
- Base Material : Copper
- Plated Material : Gold (For ZM65BC-GOLD)
- Mass : 296 g
- Total Surface Area : 2800Cm2
- Thermal Resistance : 0.35deg C/W (5V Silent Mode), 0.28deg C/W (12V Normal Mode)

(4) Compatible with Socket Type CPUs Including
AMD \'Thunderbird\' Athlon, AMD Duron, Intel Pentium III, Intel Celeron, VIA CyrixIII

(5) Suggestions for the Noiseless System
- Use the FHS along with Zalman\'s NP SMPS, NP Hard Disk, NP CD-ROM Drive & NP Video Card, each of which have the \'CNPS\' logo
- Use the high performance NP Video Card along with VGA FHS manufactured by Zalman
- Fanless Video Card is preferred for replacement

(6) Korean Patent & Design Registration of The Zalman CNPS are pending
- There are plans to file corresponding application in the U.S., Japan, Europe, Taiwan, Philippines, China and other countries.

Lige for at forklare hvad CNPS er:

CNPS(Computer Noise Prevention System) is a system that cuts traditional computer system\'s noise of 30dB or higher to 20dB or lower, which is below what a normal user can usually notice.

CNPS is achieved with Zalman\'s world first technologies such as CPU & VGA FHS(Flower HeatSink), which has shorter heat conductance path and surface area that is 3 to 10 times as large as traditional coolers, and NP(Noise Prevention) Fans.

Du kan købe den lige her: http://www.ttdata.dk/katalog.asp?mode=koler

Med venlig hilsen Daniel...

Det er for vildt 100% kobber som er guldbelagt!!!
Avatar billede sutminmega Nybegynder
15. april 2001 - 22:02 #8
Ps. det skal lige siges at de lige er kommet på market, og er først lige blevet presenteret under Cebit.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede teknik Juniormester
16. april 2001 - 10:09 #9
Hvis man ellers kan stole på \"ydelsestallene\" som de to producenter selv opgiver
Silverado\'s ydelse i  °C / Watt  whisper:0,63  Standard 0,5  Turbo 0,45
Zalman\'s ydelse  i.  °C / Watt            Silent: 0,35  Normal 0,28
Så er Zalman klart bedst.
Men i \"tom\'s\" test (øverst) er Silverado opgivet til 0,31 °C / Watt

Den (i mine øjne uvildige og ok) koreanske test, som sammenligner Zalman med alpha\'s PAL køler giver Zalmann 3-5 graders forspring i forhold til Alpha\'en.
Iflg tom\'s er afstanden silverado vs. alpha på 3°C

Men med nogle Rigtig hårdt clockede CPU\'er, som formodentlig har fået alle de volt de kan trække og derfor må lægge en del flere Watt end en standard 1000Mhz.
Altså en hårdere opgave, fordi der er flere Watts at fjerne...samme afstand i °C, når der er flere Watt ....det betydere et lavere °C / Watt tal...og det tal er nu en gang nøglen til hvor godt en køler yder.

I mine øjne bekræfter test derfor, at Zalman yder mere end Silverado.
Indbygningsmæssigt er den noget stor og speciel, men det er Silverado jo også.

Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. april 2001 - 15:52 #10
kan denne \'Zalman\' købes her hjemme, nogle danske forhnadlere -der gennerelt sælger nogle \'porno\' kølere...
Min CPU er *EXTREM* varm...
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. april 2001 - 15:53 #11
whooops... jeg ser lige det står :|
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. april 2001 - 15:57 #12
ikke noget billede af den? JEg er vist bange for at den ligesom silverado IKKE kan side i mit´ noisecontrol XXL kabinet :|
Avatar billede sutminmega Nybegynder
16. april 2001 - 16:29 #13
Jo den kan, for det er Noise Control som laver Silverado, så den skulle meget gerne kunne side i dit kabinet.
Se den lige her (dette er den danske importør af Noise Control\'s hjemmeside): http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=26
Zalman\' hjemmeside: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps3100g.htm
BSMultimedia forhandler Zalman (kig nederst på denne side): http://www.bsmultimedia.dk/Varekartotek/CPU_coolers.shtml

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede teknik Juniormester
16. april 2001 - 17:18 #14
>>goofy 75
Der er et meget godt billede af \"den specielle indbygningsmåde\"  i den koreanske test - her :
http://myhome.netsgo.com/wesleycrushr/Hardware/rev010111a-3.htm

billedet nederst på siden.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. april 2001 - 17:19 #15
Silverado kan *ikke* side i en XXL kabinet, det siger webconsult.dk\'s side (noise... i danmark)

-jeg ser lige på bsmultimedia...
Det er 1500MHz der skal køles...
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. april 2001 - 17:26 #16
jeg gik nu ellers og kiggede efter den der super orb
http://www.insanehardware.com/showfile.php?i=9&p=2

-den skulle klare mine problematiske 1500MHz...´
Avatar billede sutminmega Nybegynder
16. april 2001 - 22:25 #17
Goofy=> En Super Orb er nok ik\' lige det du skal bruge til overclocking.
Det er en RIGTIG god køler, men ikke til overclocking, og så knækker den alt for nemt noget af din kerne, da den er ALT for stram at sætte på.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede sutminmega Nybegynder
16. april 2001 - 22:29 #18
Du skal nok have fat i en Kanie HedgeHog 238 Delta Black Label fra http://www.studiedata.dk/product.asp?product=91&page=1
eller som sagt en Zalman fra http://www.ttdata.dk/katalog.asp?mode=koler

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. april 2001 - 22:34 #19
nu har jeg bestilt:
http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Taisol_CGK742092.shtml

-håber DEN kan hjælpe mig :D
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. april 2001 - 22:35 #20
...den skal heller ikke larmte ALT for meget, 46dB er sgu for meget, ca. 30dB er altså MAX!
Avatar billede t-m-s Nybegynder
22. april 2001 - 17:51 #21