Avatar billede fusentasten Nybegynder
31. august 2005 - 22:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CPU blver for varm

Hej eksperter

Min Toshiba SA40-221 har den egenskab, at den pludselig slukker. Først så begynder CPU blæseren at køre langsomt, men så pludselig speeder den helt op og så slukker computeren.

Jeg har installeret Hmonitor og kan se, at blæseren "går amok" når CPU temperaturen er på 80 grader. Den slukker ved 82 grader.

Men hvorfor begynder den ikek bare at blæse før den når de kritiske 80 grader?

Jeg har skiftet bios ud til ver. 1.5

Håber nogen kan hjælpe mig. Ved ikek helt, hvad den er værd i points ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 22:46 #1
Slidt blæser og får derfro først strøm nok i den der åbnes helt op, derfor når den ikek at køre din CPU ned. skift blæser. (er det en bærbar, så til rep med den)
Avatar billede fusentasten Nybegynder
31. august 2005 - 22:48 #2
Hmm. Lyder som om du ved hvad du taler om. Afleverer den imorgen. Er det evt. noget garantien dækker? Den er fra maj 2004
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 23:21 #3
det burde det ikke være nogen problemer med, du har jo 2 års reklamtions ret.
Avatar billede fusentasten Nybegynder
31. august 2005 - 23:31 #4
ok. vi må se hvad der sker. tak for hjælpen :-)
Avatar billede syltetoej Nybegynder
01. september 2005 - 06:50 #5
har du prøvet at puste på den?
Avatar billede fusentasten Nybegynder
01. september 2005 - 08:59 #6
Nej. Hvad mener du?
Avatar billede fusentasten Nybegynder
01. september 2005 - 13:17 #7
Nå. Jeg tog den med ned til den lokale cykelhandler og lånte deres trykluft. Jeg havde pillet et par plader af bag på computeren omkring CPU'en og gav den et par pust. Der kom nogen gevaldige støvskyer op af den. Nu bliver den slet ikke varm mere... :-)
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 13:21 #8
det var godt ;) (men det jeg skrev oprindeligt paser nu stadig, det var bare støv og ikke en dårlig blæser)
Avatar billede fusentasten Nybegynder
01. september 2005 - 13:31 #9
Jep. Du havde helt ret. Den kølede ikke nok. Men det var nu ikke blæserens skyld. :-)