Avatar billede strych9 Praktikant
31. august 2005 - 21:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Forslag til domænenavn og hosting

Hvor er det dog snot-irriterende!!
Folk hamstrer domænenavne som var det fødevarer under en forestående 3 ugers generalstrejke.
Jeg har lige siddet med dk-whois i en halv time og alt hvad jeg har kunnet komme på er optaget. Når man så slår op hvad det geniale domænenavn der har været registreret siden 2002 egentlig bruges til, hvad finder man så? Det bliver ikke brugt til en skid!      *sob* =(

Nå, så fik jeg luftet frustrationen. Her kommer spørgsmålet:
Jeg har skrevet content til sådan en slags "undgå at blive røvrendt når du køber forbrugerelektronik" website. Den omhandler feks dvd medier, laptops, mobiltelefoner og den slags varer.
Samtidig vil der være information om nye teknologier som ligger 10 år ude i fremtiden, fokus på branchens "oversell, underdeliver". Der vil være meget anti-hype og anti-buzzword information, og generelt sigter jeg efter en modvægt til teknokratisk jubeloptimistisk IT journalistik.

Men jeg skal have fundet på et domænenavn! Nogle ideer? Det skal selvfølgelig være ledigt hos www.dk-hostmaster.dk =)

Samtidig, som et lille bonus-spørgsmål: Jeg skal vel kun bruge 10mb plads og jeg har ikke planer om dynamisk content lige pt, så hvem skal jeg købe domænenavnet hos og få det hostet af? (De skal tage imod visa netbetaling (ikke dankort))
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 22:04 #1
prøv og kig på www.b-one.dk (web hotel)
domænet købes hos dk hostmaster
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 22:05 #2
helt enig, de sider burde frigives, og det burde være sådan at efter maks 3-6 måneder efter et domæne er registreret skal det være i brug, ellers bortfalder brugsretten (medmindre man kan bevise at et større site er under udvikling  i forbindelse med et firma eller lignende)
Avatar billede nielle Nybegynder
31. august 2005 - 22:28 #3
Frie domæner:

blivikkesnydt.dk
bliv-ikke-snydt.dk

it-forbruger.dk
it-forbrugeren.dk

elektronik-forbruger.dk
elektronik-forbrugeren.dk

hitech-forbruger.dk
hitech-forbrugeren.dk
Avatar billede yopede Nybegynder
02. september 2005 - 14:53 #4
tech-tjek.dk
tech-advice.dk
future-technologi.dk
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2005 - 02:42 #5
Det bliver b-one tror jeg, for de er også i Sverige og det gør betaling osv lidt nemmere.

Jeg har tænkt over forslagene, og er kommet frem til at de mere dansk klingende nok er bedst. Umiddelbart hælder jeg mest til it-forbruger.dk, men der er et lille problem: Det lyder som et domænenavn der er sat op af en offentlig institution, og det signal vil jeg helst ikke give.

Drenge, kan I ikke lægge hovederne i blød een gang til? I må gerne tænke "ud af kassen". Jeg kan sige at jeg kort overvejede snot-nok.dk da jeg konstaterede at den var ledig, men droppede det dog hehe =)

Lader spørgsmålet stå åbent i en uge eller to mere.
Avatar billede nielle Nybegynder
04. september 2005 - 10:41 #6
Jeg er da glad for at du umiddelbart hælder mest imod et af mine forslag :^)

Umiddelbart mener jeg ikke at it-forbrugeren nødvendigvis siger ”offentligt”, men snare at det er et navn som signalere seriøsitet. Snot-nok.dk er, i min smag, alt for poppet til at jeg selv ville tage det alvorligt. Det siges at man ikke skal bedømme en bog på omslaget, men ikke destomindre er det netop det folk gør. Det samme gælder for hjemmesider – et lettere fjollet navn, eller et alt for poppet eller rodet design, og så gider folk ikke en gang læse om der står noget fornuftigt i teksten.

Jeg valgte bevist navne ud fra en forbrugersynsvinkel, idet det var mit indtryk at det var den vinkel du ville lægge på siden. Her er et par bud til over samme kam:

it-brugeren.dk
it-oplysning.dk
tech-info.dk
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2005 - 16:31 #7
b-one kan jeg anbefale vores vandværk i byen hvor vi bor deres side ligger hos dem og nu står vi for siden og det kører rigtig godt hos b-one .
ved problemer svarer de lynhurtig tilbage pr mail .

og så er der jo lige de 300mb du får hos dem
Avatar billede strych9 Praktikant
05. september 2005 - 22:37 #8
Domænet er oppe at køre, og jeg sidder og fedter rundt i GoLive på livet løs (har aldrig brugt skidtet før).
nielle, jetdirect og yopede vær søde at lægge svar, og mange tak for hjælpen.
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2005 - 23:11 #9
Hvilket navn endte du så med?

... og et svar fra mig :^)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2005 - 00:13 #10
helt iorden
Avatar billede strych9 Praktikant
18. september 2005 - 19:06 #11
yopede havde 2 uger til at lægge svar, så nu er toget kørt desværre. =)
Jeg endte med at købe www.it-bruger.dk - og der er jo ikke meget der ligenu, bortset fra en fjollet splash som jeg lavede i et muntert øjeblik.

En kammerat kom ind fra sidelinjen og sagde at han egentlig godt ville lave et design, så om det er i den her weekend eller næste han har noget klart aner jeg ikke. I hvert fald værd at vente på når jeg selv slipper for den del af arbejdet hehe...