Avatar billede imperten Nybegynder
31. august 2005 - 21:46 Der er 9 kommentarer

License for Visual Basic

Jeg forsøgte at konstruere et Visual Basic program i Excel, hvor der skulle læses ind fra en fil. Men ligeså snart jeg prøvede det af, kom der en meddelelse om, at jeg ikke have license til det. Hvad er nu det for noget, de har fundet på? Det er har ikke haft problemer med i tidligere versioner.

Hvordan bliver det løst?
Avatar billede syltetoej Nybegynder
31. august 2005 - 21:48 #1
hvilket codec har du?
Avatar billede imperten Nybegynder
31. august 2005 - 21:58 #2
Det ved jeg ikke. Hvad er et codec?
Avatar billede syltetoej Nybegynder
01. september 2005 - 06:27 #3
ved jeg heller ikke.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
01. september 2005 - 07:30 #4
Hvilken type fil prøver du at indlæse fra, og er det programmeret eller optaget i VB?
Avatar billede imperten Nybegynder
01. september 2005 - 20:21 #5
Jeg forsøger at indlæse fra en ganske almindelig .txt fil. Det kan næppe være problemet. Det var henne på mit arbejde, så jeg kan ikke lige huske kommandoerne, men noget i retning af:

var1 = application.etEllerAndet("noget")
var2 = var1.OpenTextFile("filnavn.txt", parameter)

Jeg kan prøve at notere det helt nøjagtig af til i morgen, hvis det kan hjælpe noget. Men ret beset tror jeg ikke, det har noget med sagen at gøre. Og alligevel, for hvis jeg indspillede en makro, kunne den sagtens afspille den efterfølgende.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
01. september 2005 - 20:33 #6
Jeg tror at jeg må melde pas - Jeg havde et ligende problem, da jeg importerede data fra access, men det skyldes at jeg havde fået sat et flueben forkert, da jeg optog macroen.
Avatar billede imperten Nybegynder
02. september 2005 - 19:21 #7
Jeg har selv løst det, ved at bruge nogle andre kommandoer, som der så åbenbart ikke skal license til.
Avatar billede imperten Nybegynder
02. september 2005 - 19:22 #8
Tak for interessen.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
03. september 2005 - 09:22 #9
Bare iorden - husk lige at accepter dit svar, så spm. bliver "lukket"