Avatar billede sl5049 Nybegynder
14. april 2001 - 10:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ekspert i Salat-modem søges !!!

Jeg har et Lasat Speed II - modem jeg gerne vil have til følgende :

Når der ingen trafik er i eks. 30 sekunder skal den automatisk koble af ? Hvordan gør man det - jeg har prøvet at kigge lidt på de AT-kommandoer der følger med, men kan ikke rigtig hitte ud af det ! Er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede tera Nybegynder
14. april 2001 - 10:24 #1
Hvad hastighed køre den med når den er online?
Kan evt. være på grund af støj eller defekt modem at trafikken holder!
Avatar billede tera Nybegynder
14. april 2001 - 10:25 #2
Prøv at frakoble alle tlf. og andet der er koblet på linjen.
Avatar billede €yston Nybegynder
14. april 2001 - 10:26 #3
Du skal da bare sætte den til at smide på efter 30 sekunder i egenskaber for din netværk via modem forbindelse!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. april 2001 - 10:33 #4
AT S30=3

/per
Avatar billede cerwin Nybegynder
14. april 2001 - 12:49 #5
Sjov titel på spørgsmålet :)
Avatar billede sl5049 Nybegynder
14. april 2001 - 14:17 #6
Tak for det hurtige svar - det prøver jeg lige !
Avatar billede sl5049 Nybegynder
17. april 2001 - 19:12 #7
Det virkede ikke - modemet skriver at der er en hardware-fejl når jeg anvender AT-kommandoen ellers virker det fint ! Jeg har i dokumentationen for modemet set at der mange steder sættes en * mellem AT og kommadoen - jeg har desværre ikke mulighed for at teste det her, men kan det være det er der i vejen ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. april 2001 - 21:35 #8
Jeg troede at Lasat anvendte et standard AT set til alle deres modemer, men det var desværre ikke tilfældet. Jeg har nu fundet den korrekte kode:

AT S7=30

/per
Avatar billede sl5049 Nybegynder
17. april 2001 - 23:46 #9
Okay - nu kan den godt komme på nettet, men kobler ikke af efter 30 sekunder !
Avatar billede tera Nybegynder
17. april 2001 - 23:49 #10
Prøv at kontakte TD-fejlmelding og få fejlsøgt linjen for støj!

Lad alle telefoner + modem sidde i stikket..
Avatar billede sl5049 Nybegynder
18. april 2001 - 08:31 #11
Til tera -> jeg kan godt komme på nettet og alt det uden problemer, jeg vil bare gerne have modemet til at koble automatisk fra efter 30 sekunder uden aktivitet !
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. april 2001 - 09:14 #12
sl5049> Her er der et link til alle de S koder, der er understøttet af Lasat Speed II:

http://www.lasat.com/support/documentation/ISDN/speed2-dk/tech/sreg.htm

Lasat Speed II har desværre ikke den S kode, der understøttes af Lasat Safire 560 Voice.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. april 2001 - 09:31 #13
Her er der en vejledning i programmering af Lasat Speed II:

http://www.lasat.com/support/documentation/ISDN/speed2-dk/tech/usercon.htm

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. april 2001 - 10:21 #14
Her er mit sidste bud på en løsning:

AT\\P1&D2 S7=30

/per