Avatar billede cocioman Nybegynder
31. august 2005 - 15:56 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Nyt grafikkort=Nyt bundkort?

Hey alle her på Eksperten... Jeg har hørt i var ret gode til jeres kram, så jeg tænkte i nok kunne hjælpe mig... Jeg har tænkt på at købe NVidia GeForce 6800 Ultra grafikkort, fordi at mit gamle ikke kan kører Battlefield 2... Men så kom jeg til at tænke på om jeg skal have nyt bundkort, for at kan bruge mit grafikkort..... Mit bundkort er Asus.. Kan nogle hjælpe mig?
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
31. august 2005 - 16:13 #1
Du skal ihvertfald fortælle hvilket bundkort du har :))
Asus ????
der er MANGE asus bundkort.
Kan du ikke finde din brugsanvisning eller finde ud af hvilket bundkort du har, kan du downloade dette program, det fortæller alt om din maskine.

http://www.softpedia.com/progDownload/EVEREST-Home-Edition--Public-Beta-Download-16369.html
Avatar billede cocioman Nybegynder
31. august 2005 - 16:25 #2
Takker...
Jeg har et Beskrivelse    Værdi
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    02/24/2003-SiS645DX/SIS962/IT8705F-P4S533-X
Motherboard Navn    Asus P4S533-X

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type    Intel NetBurst
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    133 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed    533 MHz
Båndbredde    4267 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type    SiS MuTIOL
Bus Bredde    16 bit

Motherboard Fysisk Information
CPU Sokler    1 Socket 478
Udvidelses Sokler    6 PCI, 1 AGP
RAM Sokler    2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM
Integrerede Enheder    Audio, LAN
Form Faktor    ATX
Motherboard Størrelse    240 mm x 300 mm
Motherboard Chipset    SiS645DX
Ekstra Kendetegn    JumperFree

Motherboard Producent
Producent    ASUSTeK Computer Inc.
Produkt Information    http://www.asus.com/products1.aspx?l1=3
Hent BIOS software    http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Avatar billede c-holst Novice
31. august 2005 - 16:31 #3
Du behøver ikke købe nyt bundkort, men du skal sørge for, at det grafikkort du køber er til AGP porten og ikke til PCI-e eller noget lignende
Avatar billede cocioman Nybegynder
31. august 2005 - 17:39 #5
Okay tak skal du have.... Nej der er ikke et bestemt 6800...
Avatar billede c-holst Novice
31. august 2005 - 17:47 #6
De ser noget pebrede ud, men det er jo din afgørelse.
Her er lidt inspiration til de forskellige typer kort, og så kan du jo se på fx www.edbpriser.dk hvad du får for pengene i forhold til ydelse.

http://edb-tidende.dk/
Der er ogås andre sider der anmelder hardware
fx tomhardware.dom
digit-life.com

du kan jo også komme ud med et budget, så vi kan finde nogle gode kort der passer inden for det.
Avatar billede cocioman Nybegynder
31. august 2005 - 19:28 #7
Jeg vil højst bruge 3500kr.... Da spillet i sig selv koster omkring de 500kr...
Avatar billede c-holst Novice
31. august 2005 - 20:02 #8
ser ud til at være fint
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123642

synes ikke der ser ud til at så meget at hente ved at vælge 850Xt i forhold til fx 800xt

noget andet
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113004
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121633
her ved jeg heller ikke helt hvor meget differencen er værd, men det er jo op til dig.

De kort jeg har lagt frem, er IKKE kort jeg anbefaler, men mest ment som en slags ILLUSTRATION af priser i forhold til ydelse. Jeg føler mig ikke kompetent ud i de enkelte mærkers kvaliteter

så prøv selv at lege med det, og finder du et bestemt kort, kan du jo oprette en tråd hvor du spørger om dette kort er godt, eller om du skal vælge et andet mærke
Avatar billede cocioman Nybegynder
31. august 2005 - 20:47 #9
Ja okay tak for hjælpen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2005 - 21:16 #10
Kommentar: cocioman
31/08-2005 19:28:28 Jeg vil højst bruge 3500kr.... Da spillet i sig selv koster omkring de 500kr...

Prøv med 298 i Fona :)