Avatar billede lsolesen Nybegynder
30. august 2005 - 22:15 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Langsom logon med AD

Jeg har installeret en server med AD (win2003).  Når jeg logger på med klienterne på serveren går det imidlertid noget langsomt, menns den anvennder indstilligerne - hvad kan  det skyldes? Den kan godt logge på - det går bare langsomt.
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 00:45 #1
i 9/10 tilfælde forkert DNS opsætning, kontroller med ipconfig /all på en klient at DNS er din DC controllers IP.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
31. august 2005 - 07:52 #2
Den står vist ikke korrekt, den henviser til 127.0.0.1, men hvor bør den vise hen? Bør den vise til de DNS vi plejer på vores internetzone, eller bør den vise hen til selve den lokale server? Og hvor ændrer man det henne i DNS?
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 09:14 #3
du ændrer det under DHCP manager (i server options), der skal det rettes til den IP som din DNS / server har (altså samme ip som din domæne controller), så æfhjælper det problemet ;)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
31. august 2005 - 12:39 #4
Hm, jeg havde ikke installeret en dhcp-server, men det har jeg så gjort nu - og jeg tror jeg har gjort det rigtigt.

Jeg synes ikke at jeg under DHCP->Server Options kan få lov at rette i nogen ip'er til min DNS-server?
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 13:42 #5
du skal selv indtaste det under domain name server (DNS) (under server options og så nummer 6)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
31. august 2005 - 14:22 #6
Aha, hvordan får jeg klienterne til at få sine ip'er fra den rigtige dhcp-server. Lige nu har jeg to dhcp-servere på netværkssegmentet?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
31. august 2005 - 14:23 #7
Faktisk kommer klientmaskinerne relativt hurtigt til det stadium, hvor  der står Anvender personlige indstillinger... men derefter går det relativt langsomt.
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 14:45 #8
du skal fjerne den ene dhcp server, elelrs går det galt
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 16:02 #9
bruger du romaing profiles ?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
31. august 2005 - 16:10 #10
Jeg ved ikke hvad en roaming profile er, så det gør jeg nok ikke (med mindre det er standard). Jeg slukker den ene dhcp-server :)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
31. august 2005 - 19:36 #11
Hm, login går stadig langsomt - også selvom jeg har deaktiveret den ene dhcp-server  :(
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
04. september 2005 - 22:55 #12
tag og kør en netdiag og dcdiag på din domæne controller, denne fortæler dig hvis der er noget i vejen på server siden
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 23:03 #13
Når folk er kommet ind så tjeck deres IP indstillinger, de skal bruge en DNS server hvor AD er installeret typisk samme maskine som den med AD.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:28 #14
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
21. september 2005 - 11:17 #15
Jeg tror det var DNS-serveren. Da jeg fik pillet lidt mere ved det, gik det bedre. Unskyld den lange svartid. Hvis alle der har deltaget lige gider smide et svar.
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
21. september 2005 - 12:00 #16
svar
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 12:00 #17
det ER pga DNS opsætning (ej det er ikke 100% sikkert, men det er det som jeg skrev i første post i 9.9/10 tilfælde)
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 12:08 #18
drukkenbolden hvad var dit løsnings foreslag ? (kan kun se det emd netdiag, men det afhjælper jo ikke problemet ?)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
21. september 2005 - 12:20 #19
Pointene er fordelt. Screem_brille får mest for først at påpege det rigtige, drukkenbolden lidt færre, fordi han stadig lærte mig noget.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
21. september 2005 - 12:21 #20
Hm, kunne ikke give forskellige point. Virker åbenbart ikke. I deler så.
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
21. september 2005 - 20:11 #21
scrembille... med netdiag kan man få stillet en diagnose omkring om eks der er fejl på dns server. hvis der findes fejl kan disse i en del tilfælde løses automatisk. ved hjælp af dcdiag.exe /fix og netdiag.exe /fix
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 23:38 #22
drukkenbolten det ved jeg skam udemærket, jeg er ikke helt uvandt med 200x server... (og fejlen lå ikke i dns serveren men i opsætningen af klienter, og derfor hjælper netdiag og dcdiag ikke)