Avatar billede branner Nybegynder
14. april 2001 - 00:02 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af www.gratisindex.dk

Al konstruktiv kritik af Gratis Index er ønsket.
Adressen er http://www.gratisindex.dk
Hvad tror I grunden er til at websider som Skattefrit.dk og Gratis-Ting.dk har 4-5 gange så mange besøgende,
når Gratis Index er Danmarks største oversigt over gratis internettjenester?
Er den for uoverskuelig, eller er de bare bedre til at skabe opmærksomhed?
Avatar billede rfogh Nybegynder
14. april 2001 - 00:04 #1
Den ser meget kedelig ud...
Avatar billede zeth Nybegynder
14. april 2001 - 00:05 #2
Hm.. den ser ikke alt for spændende ud... men derfor kan den jo være ganske udmærket..
Avatar billede tera Nybegynder
14. april 2001 - 00:08 #3
For meget ubrugligt tekst og for utydlig menu!
Siden er nok noget jeg vil bruge mere, hvis de gode tilbud kommer på forsiden.....!
Avatar billede spectar Nybegynder
14. april 2001 - 02:48 #4
Du mangler billeder der fanger opmærksommheden og din skrifttype er for LILLE

under navigation mangler der nogle flere valgmugligheder og du kan jo bruge nogle ting som du finder her:
www.cooltext.com = Perfect program
www.subnet.dk = har en hel del til hjemmesider der mangler det sidste pif

Mvh Spectar
Avatar billede tommyf Nybegynder
14. april 2001 - 10:40 #5
Der er en fejl:
JEg kom til en side hvor banneret over til venstre ikke virkede, og linket var sponsor?id=0 .... det er da lidt skidt?
Avatar billede branner Nybegynder
14. april 2001 - 13:53 #6
tommyf>> Tak for det, er rettet nu!
Avatar billede hybel Nybegynder
14. april 2001 - 15:08 #7
Du skal nok være bedre til at promovere din website, for den er fed ! Jeg har aldrig været inde på den før men nu har jeg set den og \'bookmarket\' den, da den klart indeholder alle de ting som vi alle står og mangler.

Den er meget nem at navigere rundt i, og det er hvad folk ønsker, den er lige til at gå til, og jeg tror de fleste som designer websites vil syntes den er værd at have under foretrukne.

Lav noget reklame for din website evt. i nyhedsgrupper, tilmeld den til de forskellige søgemaskiner IGEN og ret dine meta-tags så de kommer til at indeholde ordet \'webmaster\' 2 gange. Du har ordet \'webmastre\' og det er de færreste der søger på dette.

Indsæt evt. også disse ord : webting, webservices.

Held og lykke.
Hybel

Avatar billede rfogh Nybegynder
14. april 2001 - 15:20 #8
Hehe...:

\"God eftermiddag! og velkommen til dit 2. besøg på Gratis Index, Danmarks største oversigt over gratis tjenester på Internettet. Hvis det er første gang du besøger Gratis Index, eller hvis du trænger til hjælp kan det anbefales at læse vores hjælpeside. God fornøjelse!\"

2. besøg - hvis det er første gang...

Prøv at lave mere ud af hjælpen til førstegangsbesøgende, når du nu alligevel bruger cookies og andet spas :o)
Avatar billede 12tri Nybegynder
14. april 2001 - 16:00 #9
Lige en lille ting jeg synes du bør ændre. Øverst på siden står:

God eftermiddag! og velkommen til dit 2. besøg på Gratis Index.
Hvis det er første gang du besøger Gratis Index.

Det virker lidt mærkeligt først at fortælle hvor mange gange jeg har besøgt hjemmesiden, og senere sprøge om det er første gang jeg besøger den !
Avatar billede 12tri Nybegynder
14. april 2001 - 16:00 #10
Ups, havde ikke læst rfogh kommentar.
Avatar billede rfogh Nybegynder
14. april 2001 - 16:14 #11
:o)
Avatar billede branner Nybegynder
14. april 2001 - 20:37 #12
hybel>> tak for rosen, jeg har rettet meta-tags, men de andre ting du nævner har jeg vist prøvet i forvejen, ellers tak!
Avatar billede branner Nybegynder
14. april 2001 - 20:39 #13
rfogh/12tri>> havde godt overvejet at fjerne det, men ville ikke fordi der også står \"eller hvis du trænger til hjælp\", nu har jeg lavet det om så det kun kommer hvis man er der første gang.
Avatar billede branner Nybegynder
14. april 2001 - 20:41 #14
spectar>> Hmm.. jeg er imod mange billeder og andet spas, da det tager lang tid at hente og ofte bare er forvirrende, er skrifttypen ikke meget normal?
Avatar billede xzxzx Nybegynder
15. april 2001 - 16:53 #15
Det er lidt forvirende med alle de forskilige ikoner...
Avatar billede spectar Nybegynder
16. april 2001 - 02:22 #16
Jow men den er ik iøjefangende nok synes jeg gør den lidt større og se hvad du og de andre synes
Avatar billede ezzuk Nybegynder
16. april 2001 - 20:16 #17
jeg tror at grunden til det, også er pga. siden irriterende effekter og dets grimme design:

jeg synes at designet er meget kedeligt. ikonerne i navbaren er ikke ret flotte. desuden er menuen alt for bred.

i stedet for teksten i toppen, i venstre side, vil et logo være pænere.

man SKAL kunne bruge højreklik funktionen. det er kun tabere og folk uden forstand på hjemmesider, som fjerne den mulighed.

der bør også være flere farver/ eller mindre hvid.

\"webmastre\" er ikke et ord. ærligt talt lyder det som en treårigs ordforråd at sige sådan. lav det om til \"webmesters\" eller \"webmestrer\".

http://www.gratisindex.dk/hovedkategori.asp?id=11 -> farverne er helt vildt grimme. de skal laves om til noget mere øjenvenligt...

linksfarverne skal ikke være af den farve- rød. det passer ikke til sidens øvrige design.

http://www.gratisindex.dk/kategori.asp?id=55 -> de symboler er helt vilde platte. det er blandt andet en af grundende til at jeg ikke kommer der igen. undskyld.

desuden er der mangel på orden på siden. man skal f.eks. igennem 2 sider for at komme til gratis scripts og gæstebøger. det vil være bedre at bare lave et \"Script\" link på forsiden. om det så kommer til at fylde forsiden er ligegyldigt.

2 bannere i toppen. selvom penge er godt, bør der nu kun være et banner str. 468*60

siden oser lidt af uproffesionalitet. måske skulle du hænge lidt mere ud på eksperten, så du får nyttige tips til kreation af hjemmesider.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
16. april 2001 - 20:18 #18
nå ja, et \"chart\" bør heller ikke være på en så stor side som din. så kan evt. konkurrenter få vigtige info om hvor populær siden er.
Avatar billede branner Nybegynder
16. april 2001 - 22:50 #19
ezzuk>> Sikke en gang kritik jeg fik der. Der er nogle ting jeg 100% ueninge i, og det lader til at du ikke har forstået helt:

1. Man kan sagtens bruge højreklik-funktion, jeg hader selv sider der prøver at forhindre dette.
2. Du snakker om farver og ikoner som skulle være særligt grimme på specielle kategorier. Alle kategorierne dannes fra samme fil, og bruger derfor helt samme farver og ikoner.
3. Du snakker om mangel på orden (at man skal igennem to sider for at komme til gratis scripts). Det er da klart at man skal igennem nogle hovedkategorier for at komme frem til undersiderne, siden indeholder over 70 kategorier, ville du virkelig have at der skulle være link til alle disse fra forsiden? Hvor mange sider skal du ikke igennem for at komme frem til en hovedkategori på Yahoo!?
4. To bannere i 250*60 fylder stort set det samme som et i 468*60, og desuden har mange af siderne kun et, se f.eks. forsiden.
5. Jeg får ca. 10 besøgende fra Chart.dk om dagen, så det link har jeg ikke noget imod. Hvad gør det at konkurrenter ved hvor mange besøgende jeg har.

Så til de andre ting:

1. Det kan godt være at designet er kedeligt, men jeg har prøvet at lave det simpelt uden al for meget gejl der bare stiller krav til server og klienten.
2. Jeg er ingen haj til grafik, hvilket vil sige at jeg hverken kan lave noget flot logo eller ikoner. Jeg har udlovet 350 point her: http://www.eksperten.dk/spm/64476 til den der laver det bedste logo.
3. Webmastre er rettet til webmastrer, jeg havde vist glemt et r i farten :)

Tak for kritik, selvom noget af det er helt forkert iflg. mig - selvfølgelig :)
Avatar billede branner Nybegynder
16. april 2001 - 22:53 #20
spectar>> det er vel ikke meningen at brødteksten skal være iøjefangende, sjovt nok er det samme størrelse og type som f.eks. her på Eksperten.
Avatar billede apj Nybegynder
17. april 2001 - 19:10 #21
Jeg kender gratis-ting.dk og et par af de andre. Når man lige går ind på din side mangler der noget der fanger!

Hvad kan din side gøre for mig?

Det vil jeg vide med det samme - indenfor 2-4 sekunder.... ellers er jeg og mange potentielle surfere væk igen.

Det næste problem er at jeg aldrig før har hørt om din side, men hvis du giver mig godt med points nu (;-)) så er det ikke sidste gang, for den er jo glimrende. Jeg kan godt lide dit menusystem med mapper etc.

Den virker seriøs, men næsten for seriøs for alle os halvuseriøse surfere.

Webmastere eller webmasters burde du nok skrive istedet for webmastre (og webmastrer er heller ikke helt godt).

Altså noget iøjnefaldende og spændende på siden. Mere reklame for siden - uden den har vi jo ikke engang haft muligheden.

Fin side - ingen eksperten, men ganske fin.
Avatar billede branner Nybegynder
18. april 2001 - 15:50 #22
apj>> Du har nok ret i noget af det du skriver.
Tror du det er en idé med links til f.eks. de 5 mest populære kategorier fra forsiden?

Den er sikkert for seriøs for mange af de surfere der hurtigt skøjter videre til en ny side,
men målgruppen er nu de lidt mere seriøse surfere, og de ville uden tvivl beklage sig hvis siden blev fyldt med useriøse effekter, animerede gifs og jeg ved ikke hvad.

Jeg må vist hellere få fat i en sprogforsker for at opklare hvad webmaster hedder i flertal :)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
18. april 2001 - 16:00 #23
branner. hvordan står det tilmed det logo???
Avatar billede westlife Nybegynder
18. april 2001 - 23:04 #24
Den første menu man kommer ind i er meget lille, derfor tror man at der ikke er særlig meget på siden.

Prøv at lave det vigtigste med en større skrift.

Og istedet for at bruge tables til at lave beskrivelse/antal links/navn, osv.

Så prøv at skrive overskriften foroven..

fx.

    Nyhedsgrupper Gratis ting for alle

Email, chat, mobil 6 Danske og udenlandske nyhedsgrupper, eller usenet, hvor man kan diskutere alt mellem himmel og jord.

Det vil virke meget bedre, også lidt andre farver måske
Avatar billede westlife Nybegynder
18. april 2001 - 23:07 #25
Prøv at lave din menu i en anden farve ! Så vil man lægge mere mærke til det vigtigste som jo er menuen, og måske skriv hvad din side handler om med en større og farvet skrift
Avatar billede souledout Nybegynder
19. april 2001 - 23:02 #26
Lidt trist design, men det er også ligemeget når indholdet er så fedt! Du har virkelig fundet nogle godbidder for webmastere der! Du er nu et bookmark hos mig :-)! Keep up the good work!

(Desuden tror jeg det hedder webmasters i flertal :-), det er trods alt stadig et engelsk ord)

/SouledOut
Avatar billede souledout Nybegynder
19. april 2001 - 23:14 #27

Lav en \"introside\", hvor du spørger folk om de er webmaster, alm bruger eller en eller anden 3. ting. Derefter laver 3 forside, som de bliver dirigeret hen på, afhængig af hvilket link de har valgt. På den måde får du lynhurtigt folk hen til noget der har relevans for dem, og sikrer på den måde at folk ikke smutter igen fordi de ikke lige kan finde de de skal bruge med det samme.
Mht. de 3 forsider, så er det selvfølgelig bare den samme forside som du har nu, bare med forskellig indledende teks, og måske nogle fremhævede links til gavn for den brugertype man er.

Smart ikk\'?

/SouledOut
Avatar billede branner Nybegynder
20. april 2001 - 17:09 #28
souledout>> Tak for rosen af indholdet, webmasters er nok bedst, selvom du selv bruger ordet webmastere tidligere i dit eget indlæg :)
Forslaget med introsiden er jeg ikke så glad for, fordi mange af kategorierne under \"Gratis ting for alle\" også kan bruges af webmast(re/rer/ere/s). Ellers tak for forslaget!
Avatar billede souledout Nybegynder
21. april 2001 - 18:14 #29
Ups hehe...

Jeg læste først de andre indlæg, da jeg næsten var færdig med mit indlæg...
Avatar billede souledout Nybegynder
21. april 2001 - 18:16 #30
Selvfølgelig skal alle typer brugere have adgang til alle kategorier, det jeg mente var bare at din tekst på forsiden var den en anden, med tips foor den bruger type man er...

/SouledOut
Avatar billede branner Nybegynder
23. april 2001 - 14:26 #31
jeg har lavet forsiden om og jeg har indsat et nyt logo, hjælper det på sagerne?