Avatar billede ttopholm Nybegynder
29. august 2005 - 21:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mappe en ftp til en mappe/drev

Er du muligt i linux at mappe en ftp-adresse til en mappe eller lign.

Så hvis man kopiere en noget ned i mappen, bliver det automatisk smidt over på ftp-serveren
Avatar billede marsch Nybegynder
30. august 2005 - 13:29 #1
Jeg fårstår ikke helt hvad du mener?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. august 2005 - 14:17 #2
Det jeg mener at mappe et ftp-adresse til en mappe på serveren

Så hvis jeg tilgå mappen /mount/exp går den direkte til f.ekks ftp.exp.dk
Avatar billede marsch Nybegynder
30. august 2005 - 14:46 #3
Der bruger jeg hardlink, hvor jeg skriver dem direkte ind i /etc/fstab filen,

/data1/programmer  /home/user/programmer  bind  suid,dev,exec,bind  0  0

Så linker /home/user/programmer til /data1/programmer

Håber at det er rigtigt forstået!
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. august 2005 - 23:08 #4
ja... men istedet for /home/user/programmer linker til /data/programmer vil jeg have den til at linke til ftp.exp.dk f.eks.
Avatar billede marsch Nybegynder
31. august 2005 - 07:41 #5
Ok nu forstår jeg, det har jeg nok ikke lige svaret på.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
15. september 2005 - 07:54 #6
Okay, så lukker jeg.