Avatar billede ioni Nybegynder
29. august 2005 - 18:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kryptere et tekst dokument efter behov

Hej Derude,

Jeg har behov for at kryptere og dekryptere et dokument alt efter behov. Dokumentet indeholder oplysninger som f.eks. pwd's

Er der nogen der kan anbefale et freeware program til dette?

Takker for jeres input :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2005 - 18:43 #1
PGP fra www.pgpi.org eller GNUPG www.gnupg.org/
Ligesom du kan bruge den indbyggede kryptering i XP
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
29. august 2005 - 18:44 #2
Jeg vil gerne høre.. Kryptering, havd er det for noget, nogle der kan sige mig hvad det er, elelr give links?
Avatar billede ioni Nybegynder
29. august 2005 - 18:48 #3
hvor finder jeg kryptering under windows?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2005 - 18:55 #4
Højre klik filen eller mappen, vælge egenskaber. Tryk avanceret og afklik krypter indhold for at sikre data. Husk at kryptering tager en del tid
Avatar billede ioni Nybegynder
29. august 2005 - 19:03 #5
Jeg er på kig efter et program hvor igennem jeg kan kryptere og dekryptere mine filer med password. Windows opfylder ikke dette. de versioner fa pgp jeg så der kunne køre under WinXp kostede penge. Findes der ikke et freeware til winXP?
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
29. august 2005 - 23:56 #7
GnuPG som bufferzone naevner er fri, og fungerer paa fil-basis - dvs du kan kryptere en enkelt fil med et password og flytte den rundt som det passer dig..