Avatar billede realskolen Nybegynder
13. april 2001 - 22:13 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Feedback TAK!

Nu har vi igennem et stykke tid lavet en del ting på vores site... nu kunne vi godt tænke os at høre hvad folk synes om det.

http://www.nyborg-priv-realsk.dk/

evt. en vudering på 13 skalaen.

Hilsen realskolen
Avatar billede dalab Nybegynder
13. april 2001 - 22:17 #1
Alt for uoverskuelig!

---> 5 <---
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. april 2001 - 22:21 #2
Nej, nej, nej, den forside virkede ret lovende (bortset fra delfinen).

1) Hvorfor er menuen midt i det hele? Virker lidt uoverskuellig og malplaceret.

2) Hvad med at lade undersiderne åbne i samme side? Selv når man trykker på Nyheder, som er en del af samme side, åbner et nyt vindue.

3) På \"Lær at lave en hjemmeside\" var det måske en ide at tag nogle link med? f.eks ww.html.dk & www.builder.dk .
Avatar billede dalab Nybegynder
13. april 2001 - 22:23 #3
Check <TITLE>-tagget --> se hvad titlen på siden er!
Avatar billede realskolen Nybegynder
13. april 2001 - 22:28 #4
Har i evt. nogle foreslag til ændringer af vores hjemmeside?
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. april 2001 - 22:30 #5
Ja, lav en <base target=\"_self\"> i head-sektionen af alle jeres side.
Avatar billede dalab Nybegynder
13. april 2001 - 22:31 #6
Ja >>

Lav en kopi af jeres side. Der efter vælg baggrundsfarve, linkfarve, layout. Når layoutet er slået fast prob informationerne derind.

Hold jer til bestemte farver og lad være med at bruge et billede som baggrund
Avatar billede dalab Nybegynder
13. april 2001 - 22:32 #7
Navigation + farve + brugervenlighed + layout = fed side
Avatar billede dalab Nybegynder
13. april 2001 - 22:33 #8
Overvej de billeder i putter derind - hvad har en trænet delfin med en realskole at gøre?
Avatar billede tjaz Nybegynder
13. april 2001 - 22:48 #9
Hej Realskole!

Jeg synes ikke at jeres site er specielt imponerende, men hvis jeg nu skal komme med nogle gode forslag til ændringer skulle det nok være:

Lav jeres side i frames... i har mange informationer på jeres sider og derfor er det besværligt at sidde og klikke frem og tilbage .. (eller lukke vinduer) hele tiden...

Med hensyn til jeres billeder så burde i nok vælge at lave dem mindre (original størrelse) i stedet for at trække dem så meget så det næsten er muligt at se hverenkelt pixel.

Med hensyn til jeres baggrund... så burde i nok - enten - finde en baggrund som er stor nok til at kunne bruges i andet end 800*600... eller også overveje at bruge en ensfarvet baggrund.

Hold jer evt. den samme stil hele vejen igennem.

Det er okay at bruge en \"færdiglavet\" javamenu, men husk og slet de punkter som i ikke bruger så der ikke står teksten: menu item!

Der er på jeres site en del links som ikke virker - få styr på dem.

I burde nok også tæke på jeres <title></title> så der ikke står ting som:

- Java Site Explorere Demo 1 Menu
- Ny side 1
osv.

Det ser ikke så smart ud!

Håber i har fået en masse ting som i kan bruge til noget.

MVH

TjaZ
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. april 2001 - 22:50 #10
1. Lav et gennemgående layout for alle undersiderne.
2. En læse tekst skrift type, max. 2 skrifttyper pr. side. Det er bedst hvis den er gennemgående på samtlige undersider.
3. En meget enkel navigering på siderne.

4. Husk at lave rigelig med luft, for meget fyld ødelægger designet. Samtidig belaster det brugerens øjne, og de vil hurtigt forlade siden. Der skal nemlig være en sammenhæng mellem billede og teksten.

/per

Avatar billede darkhero Nybegynder
13. april 2001 - 23:28 #11
03@13

DUMPET!
Avatar billede cowboy Nybegynder
13. april 2001 - 23:32 #12
Alt for uoverskuelig.

LAv den meget mere Simpel og så tænk over mange af de gode forslag som er kommet allerede.....
Avatar billede tera Nybegynder
13. april 2001 - 23:38 #13
Prøv at forsimple menu\'en!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. april 2001 - 23:43 #14
Hej.
forsiden:
Plat delfin ovenover det der flotte billede af den gamle skole (formoder jeg). Hvis i skrotter delfinen kunne i gøre det kønne billede større. Der er også langt mere intuitivt at klikke på skolen for at komme ind.

hovedmenuen:
det ser lidt ud som om der står noget på det blå banner (forneden tilvenstre), men det er aldeles ulæseligt. Eller er det bare synsbedrag?

De to links nedenunder ville være overflødige hvis i flyttede menuapletten ud tilvenstre og resten af siden op så den kunne ses tilhøjre.

menuaplettens baggrund er helt forskellig fra sidens baggrund. prøv at gå efter en meget småmønstret eller ensfarvet baggrund så de kan gå jævnt over i hinanden. Så bliver det heller ikke så synligt med spildpladsen forneden i menuen (formodentlig nødvendig af hensyn til andre fontstørrelser).

den side der hedder nyhedsramme har det med at poppe op når man tror man klikker på noget andet. Det er lidt irriterende.

Ah, nu fatter jeg det. Årskalender gør også. FY. enten skal ALLE menyoverskrifter være links og føre et sted hen, eller også skal ALLE åbne vinduet forneden med links (selvom der kun er et) man kan klikke på. At blande giver forvirring.

Siden kalenderramme:
Fphover appletten er uheldig, hvis man er interreseret og fører musepinteren hen bliver den hvide tekst ulæselig på grund af det hvide fphoverspotlight.
Det føles lidt underligt når der pludselig står
  januar [december] [februar]
hvad med at flytte rundt så månederne altid er i rigtig rækkefølge
  [december] Januar [februar]

God ide at bruge årstidernes farver

alle sider:
Pas på stormønstrede baggrunde. Man skal være meget heldig og dygtig for at slippe godt fra at bruge sådan nogen.
Det føles somom man hopper rundt mellem mange forskellige menneskers sider. sådan som der er forskellig stil på næsten alle undersider. Se om ikke i kan finde på et eller andet gennemgående elemet der kan binde siden sammen.

Det var ikke meget positivt jeg fik sagt, men der er altså også en del der kan gøres bedre.

Men der er også meget der er flot. Jeg gætter på at siden er leavet af en hel masse klasser der har haft hver sin del som projekt. For det er en gevaldig masse i har fået lavet.

Og den er god at finde information i, der er en gevaldig masse indhold, og det er en af mine kæpheste. Istedet for alle de sider man ser med bare gimmicks og ingenting i.

mvh JakobA
Avatar billede Trine Nybegynder
14. april 2001 - 11:32 #15
Den er meget U-proff lavet. Forsiden kunne godt gå, bortset fra den latterlige delfin der bliver lang og kort, som en eller anden larve. Det minder meget om en side der er lavet af en, der skulle prøve at lave sin første hjemmeside.

Når man kommer ind på selve siden, efter at have klikket på larve-delfinen, ser alting meget forvirrende yd. Det er en virkelig gyselig baggrund, og JavaApplet er ikke ligefrem der bedste at bruge, efter min mening. Hvad er der galt i at bruge helt almindelige menuer der placeres i venstre side? En menu i midten bruger for meget plads.

Jeg kører med en meget stor skærmopløsning (1280x1024), og kan se, at baggrunden gentager sig. Det ser rigtig grimt ud.

Lav hellere (som nævnt af andre) frames. 1 frame til menu, og en frame til main. Og lav hellere nogle pæne og elegante knapper, i stedet for sådan en JavaApplet...det vil passe meget bedre til skolens ry. Find nogle farver der er pæne sammen, i stedet for sådan nogle \"græske søjler\". Det er (undskyld mig) direkte pinligt, at have sådan en side, for sådan en gammel og populær privat skole. Der skal lidt mere stil over den, lidt mere smag.

Håber ikke jeg skræmte dig væk med min kritik :-/

Karakteren bliver 5@13

Trine / Misskat
Avatar billede 7th Praktikant
14. april 2001 - 19:27 #16
Jeg synes nu den delfin er meget sjov ;) Bare behold den...men appletz, arrhhgg, hader dem, fjern den hehe ;)
Overskriften på siden...alt alt for kantet, ulæselig, grim ovs...
Kan kun tilslutte mig de andre indlæg, dog...
5 pil op hehe @ 13 ;)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
14. april 2001 - 23:11 #17
Java Applets det er (næsten) Aldrig godt. Og den er meget Uoverskulig, når i vil vel ikke have en gentagelse af de andre, så det slipper i for. Ellers støtter jeg misskat...

03@13 - Prøv igen
Avatar billede salamander Nybegynder
13. maj 2001 - 22:41 #18
Jeg skal give jer noget feedback, Realskolen i Nyborg sux drop siden og luk skolen... Friskolen Nyborg styrer showet!