Avatar billede karim Nybegynder
13. april 2001 - 21:58 Der er 20 kommentarer

Søger Grafikkort

Hej!
Jeg har lige købt et Daytona TNT2 M64 32MB Grafikkort, og jeg har fundet ud af at jeg ikke kan bruge den, der jeg har et Harddware konflikt.
derfor spørge jeg om nogen kan anbefale et godt kort som skal være en PCI 32MB og må ca. koste omkring 1000 kr.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 22:20 #1
Hardware konflikt? (Forklaring udbedes)
Avatar billede karim Nybegynder
13. april 2001 - 22:22 #2
Når jeg kommer grafikkortet i og installere driver så bliver min skærm helt sort.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 22:31 #3
Har du husket at afinstallere de gamle drivere først?
Skift først til Standard VGA driveren, Genstart.
Luk ned igen, og sæt det nye grafikort i. Start op og installer de nye drivere.
Avatar billede karim Nybegynder
13. april 2001 - 22:43 #4
Jeg har formateret min harddisk iden, men har endnu ikke prøvet din anden løsning.
vil grafikkortet køre godt, når jeg har P 233 MHZ?
altså de overnævnte grafikkort.
Avatar billede makse Nybegynder
13. april 2001 - 22:46 #5
I forhold til din CPU. Ja så er det et udemærket kort.
Avatar billede karim Nybegynder
13. april 2001 - 23:40 #6
Jeg har prøvet din sidste løsning og der sker heller ikke mere end at skærmen bliver sort og skærmens opløsning viser 800 * 600.
men ellers tak for rådet, kan du anbefale en god PCI grafikkort????
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. april 2001 - 23:44 #7
jeg har set et avi radeon til 899,-....kan ikke lige huske hvor...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. april 2001 - 23:44 #8
computercity vist

/MN
Avatar billede makse Nybegynder
14. april 2001 - 00:08 #9
Hmm, mystisk. Det kan være der skal en bios opgradering til!

Et godt PCI grafikkort. Mit bud er http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364707892
Avatar billede pcn Nybegynder
14. april 2001 - 18:01 #10
Forkert bios setup brug regel 1 & 2.
pcn.Søg på pcn
Avatar billede toast Nybegynder
14. april 2001 - 20:00 #11
Makse---->Aldrig køb et Creative GeForce MX! aldrig! kig her: http://www.eksperten.dk/spm/49595

GeForce virker iøvrigt ikke med en p 233.
Jeg ved ikke hvorfor, men der står i min manual, at GeForce og P(1~MMX) ikke virker sammen.

karim---->Istedet for TNT M64, så gå ud og køb dig et Vodoo 2, da din CPU alligevel ikke kan trække et M64 fuldt ud...

Toast
Avatar billede karim Nybegynder
14. april 2001 - 23:23 #12
Hej! og tak for det gode indlæg.
Jeg har været ude og bytte kortet med et 3d GeForce2 mx og her har jeg også det samme problem altså få jeg en sort skærm når jeg få installeret driverne.
Avatar billede mlj Nybegynder
15. april 2001 - 21:50 #13
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede karim Nybegynder
16. april 2001 - 14:11 #14
Der jar har mistet min manual, og der ikke står andet på bundkortet end ali på sådan en sort dims
men jeg kan fortælle at jeg har købte den i 1996.
jeg vil prøve at ringe til Siemens imorgen hvor de har åben og høre om jeg kan få en manual på den, der det er dem der har samlede computerne.

håber at der er nogen du kan brug.
Avatar billede karim Nybegynder
16. april 2001 - 14:52 #15
Hurra! jeg har fundet manualen over mit bundkort og det er model nr: M5ATC.
jeg har prøvet at gå ind i denne computer/egenskaber for systemer/ydeevne/grafik/og sætter hardwareaccelaration ned til niveau 1 eller 2 så virker den men sætter jeg den til 3 eller det som er anbefalede altså 4 så bliver skærmen sort.

håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede mlj Nybegynder
16. april 2001 - 22:39 #16
Din Processor er ikke understøttet af GF2MX.

Fra Nvidia Geforce 2 FAQ:

Question:
Which CPU processors does the GeForce2 MX support?

Answer:
GeForce2 MX supports the Intel® Pentium® II, Celeron®, Pentium III, AMD™ K6™, and K7™ processor families.

http://www.nvidia.com/Products/geforce2MX.nsf/faq.html
Avatar billede toast Nybegynder
17. april 2001 - 15:25 #17
Hehe, tjaaah....En omformulering af mit svar =)

Citat: GeForce virker iøvrigt ikke med en p 233.
Jeg ved ikke hvorfor, men der står i min manual, at GeForce og P(1~MMX) ikke virker sammen.
Avatar billede mlj Nybegynder
17. april 2001 - 15:35 #18
toast > OK, sorry! Så det ikke!

Så er det skåret ud i pap.
Avatar billede karim Nybegynder
17. april 2001 - 19:40 #19
Ok,tak til det med Geforce2 MX, men hvad med det andet grafikkort som ingen har kommentaret endnu.
Daytona TNT2 M64 32MB.

Jeg har nu bestemt mig for at finde et magen til den der i forvejen sidder i, spørgsmålet er så hvor kan jeg finde sådan en som skal være 16MB eller 32MB og modelen er: 3D RAGE II+DVD står dig på mit grafikkort.

håber nogen kan hjælpe

Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
27. april 2001 - 23:56 #20
Ja, jeg har et nVIDA Riva TNT 2 32 Mb M64 Pci grafikkort til at ligge. Der må du gerne købe.