Avatar billede mumu Nybegynder
29. august 2005 - 10:23 Der er 3 kommentarer

ASP.net TextBox object-storing

Hej

Jeg er ved at lave en ASP.net side i C#.
Mit problem er, at jeg har lavet en række textfelter dynamisk, og at disse er sammenkædet med et XmlNode objekt i en xmlfil.
Jeg så gerne, at jeg kunne sammenkæde dem direkte, fx ved at tilføje selve XmlNode objektet til TextBox'en, eller, at man kunne tilføje en Path-String, således at jeg kunne lave en SelectSingleNode(Path) og få den rigtige node.

Sidstnævnte ville dog kræve en selvskreven Path-generator?
Og hvordan gemmer man en "tag" i en TextBox?
Avatar billede burningice Nybegynder
30. august 2005 - 19:04 #1
hvis du tænker på System.Windows.Forms.TextBox.Tag, så findes tilsvarende ikke til System.Web.UI.WebControls.TextBox.

Dog kan jeg ikke se problemet i at bruge en Path. Du kan vel loade et XmlDocument via path'en, og udføre en SelectSingleNode på den ?
Avatar billede mumu Nybegynder
30. august 2005 - 21:31 #2
Jo, men hvordan sammenkæder jeg en værdi til en TextBox, uden at lave et globalt array med matchende ID/keys.
Avatar billede burningice Nybegynder
31. august 2005 - 12:41 #3
ah... der var måske der du gerne ville have haft Tag-propertien til at gemme din ID/Key relation?

I så fald, kan du subclasse textboxen og lave din egen property som du gemmer i viewstaten.

ie.

public class MinTextBox : TextBox {
  public string NodeId {
      get {
        return (string)Viewstate["nodeId"];
      }
      set {
        Viewstate["nodeId"] = value;
      }