Avatar billede wilde Nybegynder
29. august 2005 - 09:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave billede sort/hvid?

Hvordan laver jeg et billede sort/hvid i Photoshop.
Hvis jeg går under image/mode så er der noget der hedder greyscale.
Men det er da ikke sort/hvid???
Er der ikke en mode der hedder black/White eller et eller andet?
Avatar billede wilde Nybegynder
29. august 2005 - 09:31 #1
fghfgh
Avatar billede dortek Nybegynder
29. august 2005 - 09:44 #2
Hvis dit billede skal være sort og hvid og ikke gråtoner derimellem, skal du gå et skridt videre og vælge bitmap under image > mode > bitmap. Du kan også vælge at bruge image > adjustment > threshold. Eller du kan bruge nogle filtre, hvis du vil have den sort/hvide grafiske effekt...
Avatar billede jl76 Nybegynder
10. september 2005 - 17:35 #3
Grayscale er sort/hvid
Avatar billede dortek Nybegynder
12. september 2005 - 07:14 #4
jl76 - Du har helt ret. Grayscale er sort/hvid (med alle gråtonerne derimellem)- som i s/h film og fotos. Men jeg har forstået at wilde ønsker en sort+hvid effekt - altså uden gråtonerne imellem og for at få denne grafiske effekt kan man bruge treshold eller bitmap...

;-D