Avatar billede Slettet bruger
29. august 2005 - 08:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

db med indbygget access

Jeg ved at det er muligt at lave en installationsfil af en db, hvor access er med på en eller anden måde. Dvs. at slutbrugeren ikke behøves at have access installeret på sin pc. Hvilket software snakker jeg om og hvordan gør man?~)
Avatar billede madschristensen Nybegynder
29. august 2005 - 09:00 #1
Det hedder Access run-time, og følger vist med office developer edition.
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2005 - 09:00 #2
You need to use Access developer which allows you to use Access Runtime. This allows you to run Access programs without have the full version of Access installed!
Avatar billede madschristensen Nybegynder
29. august 2005 - 09:00 #3
Microsoft Office XP Developer

Deploying Microsoft Access Applications using the Access Runtime

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/modcore/html/deovrdeployingaccesssolutions.asp
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2005 - 09:19 #4
Er der en dansk version af programmet?
Avatar billede madschristensen Nybegynder
29. august 2005 - 09:30 #5
Jeg ved faktisk ikke, om det er dansk eller engelsk. Kan jeg ikke huske ;O))
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2005 - 09:33 #6
If you are using Access 2003 then there is no developer edition, and you need use the developer extensions.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/modcore/html/deovrdeployingaccesssolutions.asp

Concerning language, see section 6 of the link Mads gives
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2005 - 09:44 #7
Ok... tak, begge to!~)

Det må dog være madschristensen, som løber med point, såeh...

Smid et svar!~)
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2005 - 09:46 #8
depends which version of Access you are using :o)
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2005 - 09:58 #9
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2005 - 13:10 #10
mads.....
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
29. august 2005 - 13:46 #11
Hvis du har MSO XP Developer (der kun findes på engelsk), kan du installere en Add-In som hedder "Package and Deployment Wizard". Når det er gjort går du ind i kode-editoren, vælger menuen Add-Ins og punktet Add-In Manager. Her bør du nu kunne vælge punktet "VBA Package and Deployment Wizard", og nede i højre hjørne vælge om den skal loades (evt loades ved opstart). Når det er gjort går du op på menuen Add-Ins igen og kan nu vælge punktet "VBA Package and Deployment Wizard". Dette starter en simpel guide, som bl.a. kan hjælpe dig med at lave et installations-setup af din mdb-fil (herunder tilknytte Access Runtime programet).
Avatar billede madschristensen Nybegynder
29. august 2005 - 16:17 #12
Øhm ;O)
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2005 - 08:29 #13
!~)