Avatar billede marui Nybegynder
29. august 2005 - 07:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Felttype til upload

Hej eksperter,

Hvilke type felt skal jeg vælge, hvis jeg vil uploade billeder til dette?

Har heller ikke helt forstået hvordan det fungerer! Når man uploader til access bliver billedet så implenteret i selve .mdb filen, og vil det så ikke være muligt at trække den manuelt ud mere?

Og hvordan gemmes filen. Kommer den bare til at hedde billedets navn i feltet, som f.eks. billede.jpg ?

-Marui
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2005 - 08:04 #1
You can save pictures in Access, but as pictures tend to fill quite a bit its a good idea to keep the pictures on your harddisk and only save the path/filename in the dB
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2005 - 08:06 #2
You may get some help with the article
http://www.eksperten.dk/artikler/197
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2005 - 08:08 #3
If you decide to save the picture in Access then you would use the OLE object data type which can hold 1Gb data
Avatar billede marui Nybegynder
29. august 2005 - 09:04 #4
Tak for svar :)

Syntes ikke rigtigt jeg kan bruge artiklen til noget!

Hvis jeg skal uploade til harddisken istedet for access, vil jeg benytte mig af aspsmartupload. Artiklen tager udelukkende udgangspunkt i access.
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2005 - 09:10 #5
Sorry, wasnt aware that you wanted to use this in ASP. I would think you can upload the JPG files with the same program as you upload the other files with.
Avatar billede marui Nybegynder
29. august 2005 - 13:33 #6
Okay, jeg takker mange gange for hjælpen! :)
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2005 - 13:35 #7
selv tak