Avatar billede niels_j_trans Nybegynder
28. august 2005 - 22:55 Der er 3 kommentarer

DI-604 Router vil ikke tildele IP-adresse til trådløs bærbar

Hej
Jeg har netop købt et Linksys Accesspoint og PCMCIA-kort i den tro, at jeg så kunne slippe for det kabel jeg hidtil har forbundet min IBM-Thinkpad (Windows XP) til DI-604-routeren med. Efter at have forsøgt alt, har jeg så nu måttet konstatere at min router altså ikke gider tildele nogen IP-adresse til min bærbare, når det skal foregå trådløst via accespointet. Når jeg vælger "reparer" skriver den "henter netværksadresse" en rum tid og afslutter så med fejlbesked.  Så snart jeg monterer kablet er der derimod ingen problemer. Jeg har 3 andre computere på netværket + en netværksprinter som fungerer upåklageligt, så hvorfor pokker vil skidtet så ikke virke ?. Jeg har forsøgt mig med en manuelt tildelt IP-adresse, hvilket også betød at status på forbindelsen ændrede sig til "Tilsluttet". Eneste problem var så, at jeg så bare ikke kunne pinge den bærbare fra andre computere eller komme på internettet fra den. Hvis nogen evt. kunne forklare, hvordan jeg får det til at virke, ville det være dejligt
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2005 - 23:44 #1
Opgrader drivere til netkort.
Opgrader firmware i access point.
Sluk for andet trådløst udstyr du har i huset, feks trådløse mus og telefoner.
Vær sikker på at AP er placeret mindst 50cm væk fra enheder der udsender støj, som feks computer skærme, eller bunden på en halogen lampe etc
Avatar billede niels_j_trans Nybegynder
29. august 2005 - 08:56 #2
Mit accespoint står ganske rigtigt meget tæt på min skærm. Jeg prøver lige at flytte det længere væk. Tak for rådet.
Avatar billede niels_j_trans Nybegynder
29. august 2005 - 19:08 #3
Efter råd fra en kollega, fandt jeg ud af, at mit problem skyldtes, at kryptering var enabled på mit AP. Da jeg forsøgsvis satte den til disabled, kunne der lige pludselig godt tildeles en IP-adresse. Nu har jeg så efterfølgende brugt AP'ets filtrere-funktion således at det kun min bærbare der kan få forbindelse trådløst.
Alt virker som det skal nu, så jeg er en glad mand ;-)..