Avatar billede zmiley2k Nybegynder
28. august 2005 - 19:45 Der er 5 kommentarer

Nogen der har erfaringer med virussen/ormen Bozori.b / zotob.b?

Nu er jeg snart ved at give op... Jeg tror jeg har fået ormen bozori.b eller/også kaldet zotob.b... Det hele startede med at computeren begyndte at genstarte 3-4 gange før den kom ordentlig ind i Windows... Jeg tjekkede med 3 forskellige antispy programmer med Norton antivirus og f-secure's dos start scan vi a cd'en.. Så prøvede jeg en online scanner... intet virkede... Så gik der ikke lang tid før den ikke kunne starte op i hverken fejlsikret eller normal.. Så prøvede jeg for at finde ud af om det var en hardwarefejl at tage hd ud og sætte den i vores comp nr2 og den virkede fint.. så prøvede jeg at skifte grafikkortet ud med et gammelt et virkede ikke...genstarter stadig.. hmmm... Så fik jeg med møg og besvær en bios opdatering til comp'en og jeg flashede lortet men den vil stadig ikke komme ind i windows normalt nu har jeg heldigvis mulighed med fejlsikret tilstand og jeg har hentet diverse removal tools men det lader ikke til at de finder den.. jeg har også slået system gendannelse fra samtidig.. Nogen råd for hvad det kunne være?? Min mistanke til virus bliver dårligere og dårligere.. Jeg har også overvejet om det kan være mine ram... dettte er ikke testet... jeg har haft alt hardware ude og sat i andet kabinet så alt er renset og virker mht blæser osv. Overvejer bare at købe ny computer. og beholde hd'en.'

Hilfe bitte????

MVH
Flemming
Avatar billede kalp Novice
28. august 2005 - 23:31 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede zmiley2k Nybegynder
29. august 2005 - 21:09 #2
Jamen problemet er jo at jeg ikke kan komme ind på computeren eller retter sagt... Problemet vil jo ikke være vist i hijackthis nårt den er i fejlsikret tilsatnd eller hva???
Avatar billede kalp Novice
29. august 2005 - 21:42 #3
Jeg vil gerne se den fra fejlsikret tilstand.. det er fint.
Avatar billede zmiley2k Nybegynder
29. august 2005 - 22:32 #4
Okay... Tro det er løgn!!! Nu da jeg ville tænde lortet og starte op i fejlsikret tilstand er det som om den er tilbage til square 1.. nu genstarter den igen og igen... den vil bare hverken fejlsikret eller normalt eller noget andet...
Det er jo for sindsygt... Hmmm kommer lidt til at tænke på hvis virus ligger på harddisken så kan den jo også smitte en ny comp? Nu har den som skrevet siddet i en anden comp som ikke har lidt skade og jeg prøvede da en masse sjov igennem denne...
Nogen råd?
Avatar billede kalp Novice
30. august 2005 - 08:02 #5
Du kan scanne HD'en fra en anden maskine... gør det med disse to programmer

Download Mwav. Specielt til virus
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Download Ewido. Specielt til trojan
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

scan HD'en med begge programmer.