Avatar billede perfect Nybegynder
02. november 1999 - 21:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Henvisning fra en frame til en anden frame

Jeg har et lille spørgsmål?

Hvis man har 2 frames, top & bund.
I bund-frames har man en masse tekst, med overskrifter.
I top-frames står alle overskrifterne.
Det jeg vil have er at man kan vælge en overskrift, hvorefter det relevante afsnit i bund-frames kommer frem auto.

Det kan sagtens lade sig gøre uden frames. Der laver man bare en henvisning (ancher) til det afsnit man skal bruge. Men jeg kan ikke finde ud af det med frames.

Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig.

MVH

Bjarne
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
02. november 1999 - 22:14 #1
I dit frameset skriver du et navn sammen med henvisningen til siden, der skal hentes

"....src="din_side.htm" name="top"...."

"name" er det du skal henvise til ved at skrive target ved dit link i den frame du henviser fra.

"...a href="din_anden_side.htm" target="top"...."

Dit anchor/bookmark skal du bare sætte på som du allerede gør.(*,htm#book1)
Avatar billede perfect Nybegynder
02. november 1999 - 23:52 #2
Jeg har prøvet at se om jeg kan finde ud af det men jeg kan sgu' ikke. Er det ikke muligt at du kan lave et eks. til mig??
Avatar billede gnarf Nybegynder
03. november 1999 - 08:36 #3
Din hovedside f.eks "main.html" indeholder referencer til dine 2 frames, f.eks.

src="top_side.html" name="top"
src="bund_sid.html" name="bund"

Når du så på siden top.html indfører et link, som skal vises i din bund frame, så skal du skrive linket som normalt, men med target="bund" fordi "bund" er navnet på din nederste side.

Følgende ville give dig eksperten's hjemmeside i "bund" framen.
<a href="www.eksperten.dk" target="bund">Eksperten</a>

ps: hvis du giver point for det her, så giv også nogle af dem til bbe1379
Avatar billede perfect Nybegynder
17. oktober 2000 - 20:29 #4
Undskyld forsinkelsen jeg har ikke haft computer i næsten et år.
Er I klar over hvor mange mails man får på et år?
Det er MANGE!!!!