Avatar billede cyberwolf Nybegynder
28. august 2005 - 17:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt Harddisk måske Mobo problem..

Ok jeg prøver at opsumere mit groteske problem:
Jeg havde haft min pc stående tændt i et par dage mens jeg var på ferie, da jeg kommer hjem får jeg nogle fejlmeddelser om at den ikke kan flytte filer osv i xp, hvorefter, min computer begynder at fryse nogle gange og når jeg så genstarter den kan den kun finde harddiske nogle gange, og for det meste skulle man have den slukket i et stykke tid før den kunne finde harddisken, tilsidt dør harddisken så helt. Jeg installerer så XP på en gammel 60gb, men så virker en af mine andre hd's pludselig ikke mere (jeg havde 4 i alt),men xp kører nogenlunde fint. Jeg tager så alle mine HD's ud og tjekker dem hos en ven, ganske rigtigt min originale c drev er simpelthen smadret og den anden gamle hd er også smadret. Jeg nøjedes så med mine 2 andre diske i pc'en, efter et stykke tids gaming osv begynder samme symtomer som med den første HD, også med lockups og lyde fra pc'en som om den leder efter HD'en mens lockup'et sker, nå jeg så bliver nød til at genstarte kan den ikke finde drevet med windows på. Jeg venter lidt og starter nu kan den godt finde begge mine drev men den siger at der ikke er noget styresystem på, og jeg ved 100% at det virkede før, og jeg har ikke pillet ved noget ellers.. hvad sker der med min pc? Nogen fra DFI forumet mente at det var fordi min pc har stået ved siden af en højtaler, det syntes jeg dog lyder mærkeligt da min gamle pc stod der et helt år uden der skete noget lignende.. skal jeg prøve at sende mit bundkort tilbage eller hvad syntes i? og kan man stadig hente data fra min defekte HD? jeg ville være meget taknemmelig for det mindste råd...har meget brug for at have en computer for tiden, da jeg skal til at starte på studie osv..
Kommentar: cyberwolf
28/08-2005 15:38:19 Ved godt det blev lidt rodet og langt men tænkte det var bedst at få det hele med. Nå ja glemte at sige at den nu heller ikke vil boote fra min xp-cdrom...
og her mine system specs:
DFI NF4 Ultra D
AMD 64 3200+ Venice Core w. standard heatsink
2x512 Corsair XL Platinum 3200 2-2-2-5 @2.8v
His Radeon X800XL ICEQII
1x200 gb IDE HD Western Digital
1x60 gb IDE HD IBM
1x120gb IBM IDE HD -died
1x40 gb IDE HD - died
1x Liteon 12x cd-r burner
1x DTC 16x Double Layer DVD burner
Hiper TypeR 480 w.
Coolermaster Stacker silver w. Blue UV
Cambridge Soundworks Four Point Surround
Samtron 96B Monitor
Promise Ultra133 TX2 HD Controller
her er der et link til et amerikansk DFI forum hvor problemet er blevet diskuteret lidt:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=21412
Avatar billede gnuff Praktikant
28. august 2005 - 18:44 #1
Er du sikker på at din CPU blæser køler nok, bliver den for varm kan det også give de fleste af dine symptomer (har selv prøvet det)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 18:53 #2
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
28. august 2005 - 20:03 #3
@gnuff - den bliver vist omkring de 37-42 max ifølge bios. Nu jeg tænker over det har jeg ved opstart også givet mig en error 2 gange om at jeg skulle ændre/rette cpu frequency i bios, men det var vist efter en load defaults. Ved ikke om det kunne betyde noget.
@helgec - hmm ja det vidste jeg godt, er dog ikke så nyttigt i dette tilfælde desværre
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
28. august 2005 - 20:06 #4
@helgec problemet er jo at de to harddiske er fuldstændig døde, man kan slet ikke høre dem "spinne" ved opstart..
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 20:36 #5
Prøv nu at tag strømstikket fra alle harddiskene, hold en harddisk i hånden, sæt strømstikket til og tænd computeren kan du så slet ikke fornemme at den kører??
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
28. august 2005 - 21:43 #6
ok har jeg prøvet de kører ikke overhovedet, de virker heller ikke hos min kammerat. de andre 2 fungerer.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 21:51 #7
Hvis de ikke kører kan du ikke selv gendanne data
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
28. august 2005 - 22:04 #8
i know.. ikke fordi jeg ikke påskønner din hjælp men det handler mere om mine andre 2 diske der virker osv, prøv at læs min "problemformulering" igen ved godt den er lidt rodet, men jeg kan ikke rigtig finde nogen nem måde at forklare det på, har iøvrigt lige snakket med http://www.quattro-it.dk/ og de kan godt lave min disk for 500 kr :) nice..
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 22:18 #9
Ved du hvad? jeg er virkelig ked af at jeg har spildt din tid og jeg lover dig det ikke skal ske igen, jeg vil omg. tilføje dig på min liste over brugere jeg ikke skal forsøge at hjælpe
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
28. august 2005 - 23:52 #10
ehh slap dog af, mester.min kommentar var ikke på nogen måde spydig eller ondt ment. snak om at have en kort lånte, men hvis det skal være sådan så tag dig lige sammen og læs folks problem beskrivelse næste gang før du skyder med spredhavl og bævler løs om ting jeg udmærket godt ved i forvejen.  gnuff havde fat på noget af det rigtige du fattede hat derimod, prøvede at forklare det til dig på en flink måd men du skulle bare være et røvhul?! og iøvrigt vil jeg skide det et stykke hvilken liste du tilføjer mig bruger alligevel stort set aldrig det her sted, der åbenbart er blevet infesteret med latterlige noobs der tror de ved noget om hardware!
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2005 - 08:20 #11
"...har meget brug for at have en computer for tiden, da jeg skal til at starte på studie osv.. "
Det er forhåbentlig et studie i dansk retskrivning og almen dannelse
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
30. august 2005 - 13:14 #12
lol nej det er det ikke. Hvis du ikke kan finde på andet at svare tilbage end hvordan jeg staver ser det sgu sortere ud for dig en for mig. Almen dannelse har jeg sgu mere af end dig, det var dig der blev pissesur til at starte med..så få dig et liv..jeg har iøvrigt selv fikset lortet, thx for nothing.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
30. august 2005 - 13:15 #13
tsk faa dig et liv
Avatar billede mrrius Nybegynder
31. august 2005 - 10:46 #14
Hmm , du skriver at din bios raporterer om at cpu hastighed ikke er rigtigt...
Jeg kommer straks til at tænke på virus!
Ellers så skulle man tro at der er et eller aldet galt med bundkort / cpu.
men jeg hælder mest til en virus , som er gået ind i din bios. ( siden du ikke får lov til at boote på din win-xp cd-rom...
500 kr for at få genskabt data fra chashed harddisk lyder dejligt billigt.
Har du evt overvejet om dit bundkort trænger til en bios opgradering ?
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
02. september 2005 - 21:06 #15
Hey cyberwolf
Jeg har selv samme problem :-( bare med 2 SATA harddiske som jeg ikke kan finde mere... Kører XP fra en IDE harddisk, og den virker nogenlunde, men alt hvad jeg har gemt, har jeg gemt på mine SATA harddiske (som jeg kører som én) så jeg ville blive utrolig glad hvis du kunne fortælle mig hvad du gjorde så det virkede igen!!!
Håber du kan hjælpe, for en ret desperat for at få dem igen :-)