Avatar billede eraserhead Nybegynder
28. august 2005 - 17:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Andres nyheder på min egen hjemmeside?

Davs.

Nogen, der kender steder hvor man kan hente kode så man kan få andres nyhender på sin egen hjemmeside? Der er f.eks. vejret, TV-programmer, nyheder, valutakurser osv.

Se f.eks. http://www.dr.dk/Nyheder/Service/Loebeseddel.htm
Avatar billede hcma Novice
28. august 2005 - 17:13 #1
det kræver nok at du allerførst får godkendelse fra de andre (der er jo i princippet copyright på alt)
Lidt mere forklaring udbedes :o)
Avatar billede mrjowns Novice
28. august 2005 - 17:14 #2
Der er to måder at løse dette på. Enten kan du bruge "løbeseddeler" som den du selv har fundet hos DR eller også skal du integrere en RSS reader på din hjemmeside.

En løbeseddel til: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=107

Mere om RSS feeds: http://rssguiden.dk

Er det RSS feeds du har i tankerne, så skal du stille dit spørgsmål i enten ASP eller PHP kategorien afhængig af hvilket script sprog dit webhotel supportere!
Avatar billede eraserhead Nybegynder
28. august 2005 - 18:46 #3
Min plan er at lave en hjemmeside til PDA - altså i en format, der passer i størrelsen. Der skal så være diverse nyttige ting på siden. Derfor er det nok bedst med løbeseddler (?)
Avatar billede mrjowns Novice
29. august 2005 - 11:15 #4
Tja, der er strengere krav til koden når siderne er henvendt til mobile enheder og jeg er ikke sikker på om disse løbesedler overholder de krav. Det kræver ofte, at du benytter WAP, WML eller/og det nyeste indenfor HTML - XHTML 1.0 eller HTML 4.01.

Læs mere her: http://www.devwebpro.com/devwebpro-39-20010720Creating-Web-Pages-For-Phones,-PDAs-and-Beepers.html

Og da løbesedler oftest ikke overholder de nyeste standarder, er du formentlig henvist til at kaste dig ud i brugen af RSS feeds...
Avatar billede eraserhead Nybegynder
29. august 2005 - 21:06 #5
God information. Tak for det.
Avatar billede mrjowns Novice
29. august 2005 - 22:08 #6
Selv tak! Tak for point!